DIY Magnet Tangram

17 feb

In de 101-woonideeën zag ik de Tatlin magneetjes van kidsonroof.com. Een soort Tangram, waar ik vroeger veel mee heb gespeeld. Maar deze hebben allemaal dezelfde maat en een leuk kleurtje. En er zitten magneetjes achter zodat ze mooi op de koelkast kunnen. Tja, al die leuke dingen die ik zie in bladen of op internet kosten mij teveel geld. En er zijn zoveel dingen die je zelf ook kunt maken, denk ik altijd maar. Nog leuker vind ik het als ik  alle materialen al in huis heb en er niets voor hoef te kopen.

Ik had al een paar jaar wat flexibele magneetbladen van een kalender waar ik niets meer mee deed, die heb ik gebruikt voor de achterkant. Er is ook magneettape te koop maar dat is wel wat dunner dan wat ik nu heb gebruikt. Verder heb ik stukjes papier geknipt uit tijdschriften. Daar heb ik inmiddels veel van want ik krijg ze van mensen voor mijn SoulCollage® workshops. De papiertjes heb ik geplakt op het magneetpapier en daar overheen nog een stukje plakplastic  geplakt, zo blijven de figuurtjes mooi schoon en kun je ze steeds weer in andere vormen leggen.

DIY magneet Tangram

Tangram

Tangram man

Deze laatste foto is met flits gemaakt, het is zo somber buiten dat het in mijn keuken niet licht te krijgen was. Maar het staat leuk zo op de koelkast hè?

gekleurde magneetfiguren

Ik heb nu 20 stuks gemaakt maar ik ben helemaal op dreef dus ga er nog véél meer maken in allerlei kleuren. Ik ben nog steeds ziek dus heb ook alle tijd om lekker te knutselen deze dagen. Wordt dus vervolgd…

8 Reacties to “DIY Magnet Tangram”

  1. Sil februari 17, 2013 bij 5:40 pm #

    Wat heb je dat super gedaan! echt heel leuk. Fijn he zoiets te kunnen maken met spulletjes die je al hebt. Ik ben fan!

  2. petra februari 17, 2013 bij 7:55 pm #

    Leuk zeg! Tangram is zó leuk. deze vrolijke gekleurde versie helemaal…Beterschap, rustig aan…

  3. Anco den Dekker februari 18, 2013 bij 8:25 pm #

    Erg leuk. Ik had het ook gezien in het magazine, maar niet direct in een zelfmaak-project omgezet. Goed gedaan hoor! Ik heb nog een link met allerlei suggesties voor het hergebruik van blikjes: http://savedbylovecreations.com/2013/02/50-projects-to-make-from-aluminum-cans.html. Misschien heb je er wat aan, laatst schreef je er een logje over.
    Groetjes, Anco

    • blijmetkleur februari 19, 2013 bij 1:12 pm #

      Ja, dat is echt een leuke website die ik nog niet kende met heel veel voorbeelden. Ik heb meteen inspiratie op gedaan. Dank je voor de tip!

  4. petra februari 21, 2013 bij 8:58 pm #

    Bedankt voor je ” brutale 😉 ” uitnodiging op mijn blog! Ik zal je workshop zeker in gedachte houden. Momenteel hebben we veel onrust/drukte thuis, maar als er weer wat meer ruimte komt…
    Lijkt me zo wie zo leuk om elkaar eens te ontmoeten…

  5. petra februari 21, 2013 bij 9:12 pm #

    Waar moest je aan denken bij mijn collage??

Plaats een reactie