Doppengordijn

21 Apr

In deze afgelopen tijd ben ik veel bezig geweest met een nieuw doppengordijn, deze is langer dan de eerste die ik eerder maakte. Vandaag heb ik het afgekregen en meteen foto’s gemaakt in onze tuin. Het gordijn blijft hier niet hangen want het gaat naar vrienden. Hoop dat ze er blij mee zullen zijn.

Image

Image

Image

6 Reacties to “Doppengordijn”

  1. Readkapke april 22, 2014 bij 7:35 pm #

    Sa fleurig!

  2. Corinne Cecilia mei 7, 2014 bij 9:20 pm #

    geweldig leuk en vrolijk!!

  3. liesje maart 28, 2016 bij 4:20 pm #

    kan je nog enkele tips geven hoe je deze gemaakt hebt?

    • blijmetkleur mei 9, 2016 bij 9:46 am #

      Hallo Liesje,
      Mijn excuses voor deze hele late reactie. Ik gebruik mijn blog al zo’n 2 jaar niet meer en krijg ook geen meldingen mee vandaar dat ik nu pas jouw vraag zie.
      Het doppengordijn maakte ik met plastic visdraad. Ik maakte 2 gaatjes aan weerszijde van de dop met een priem. Dat is wel een karwei maar je krijgt er wel handigheid in als je het vaker doet. Dan gaat het draad door de gaatjes en ik deed ook een plastic kraal tussen de doppen, dan hangen ze beter. Bovenaan zit een klein ringetje zodat je het snoer makkelijk kunt ophangen aan bijvoorbeeld een haakje wat aan een houten latje zit. Je kunt ook een gordijnrails gebruiken om het gordijn op te hangen.
      Ik hoop dat je toch nog wat hebt aan deze informatie.
      Groetjes,
      Famke

Geef een reactie

