Vakantie

27 Jul

Heerlijk, het is vakantie.! We zijn 16 dagen weggeweest en we hebben van alles gedaan. We logeerden 12 dagen in Amsterdam bij familie, dat was heel gezellig. We hebben lekker veel gezwommen in de IJburgerplomp en we gingen een dag naar DenHaag. Ik ben naar het Waterlooplein geweest en voor weinig geld een geweldig tweedehands leren jasje gekocht. Met Anna ging ik naar de Albert Cuypmarkt waar ik ook mijn beste vriendin trof die toevallig ook in Amsterdam was die dag.

Ik ben vanaf IJburg een middag gaan fietsen naar het centrum op zoek naar een paar kringloopwinkels maar dat bleek toch lastig, vooral zonder kaart. Ik heb heel lang gefietst en aan veel mensen de weg moeten vragen en kwam uiteindelijk wel bij een kringloop uit maar die was jammer genoeg niet leuk, alleen maar van die ouwe mikmak. Maar het is wel leuk om de stad met de fiets te ontdekken, normaal doe ik alles met de tram.

Tussendoor heb ik twee dagen een stoelmassagecursus gevolgd bij Kopos in Almere. Ik vond het heel erg leuk maar ook heel intensief en het is moeilijker dan ik dacht. Vooral het hele schema uit mijn hoofd leren valt voor mij niet mee met mijn geheugenproblemen. Maar ik moet gewoon flink gaan oefenen en eerst nog een stoel aanschaffen. Als iemand nog een stoel heeft staan en die voor een redelijke prijs wil verkopen, ik houd me aanbevolen!

Na Amsterdam gingen mijn dochter en ik naar Noordwijk aan Zee waar we vier dagen verbleven in hotel de Baak. Daar waren zo’n 30 gezinnen waarvan één of meer kinderen met autisme. Ik ging mee als contactgericht spelbegeleider om te spelen met het meisje van drie waar ik hier in Leeuwarden ook mee speel. Anna was mee zodat ze kon spelen met haar jongere zusje van anderhalf, zo konden we de ouders een beetje ontlasten. Het was geweldig om daar te zijn met al deze speciale kinderen, hun zusjes, broertjes, moeders en vaders en dan de spelers en vrijwilligers. En het was heerlijk dat we zulk prachtig zomerweer hadden, we hebben zo lekker in de zee kunnen spelen.

Nu zijn we weer thuis en ik moet mijn draai nog wat vinden. Ik spook weinig uit terwijl ik wel plannen had, vooral opruimplannen. Maar het lukt me niet zo. Ik mis mijn speelkameraadje ook wel na al die dagen zo intensief met haar te hebben opgetrokken. En het weer is omgeslagen, het regent maar het is nog wel erg benauwd, voor mij geen ideaal weer om heel actief te zijn. Maar ik maak me er maar niet druk over, het is immers vakantie. Dat is ook de reden dat ik geen blogs lees en dus ook nauwelijks wat op mijn eigen blog schrijf, zoals ik al zei: het is vakantie🙂

Ik wens jullie allemaal een hele fijne zomer toe!

SoulCollage® kaart

SoulCollage® kaart

2 Reacties to “Vakantie”

  1. Susan juli 28, 2013 bij 1:47 pm #

    Wat een prachtige soulcollage kaart maakte je en goed van je dat je/jullie allemaal leuke dingen deden op jullie daagjes weg. Geniet nog lekker van de vakantie! Ennuh meer bloggen komt wel weer. Warme groetjes en knuffels van Susan

  2. rembrandt juli 30, 2013 bij 8:54 am #

    Veel plezier

Geef een reactie

