Labels en patiënt-af

28 Jun

Nog steeds zou ik een foto laten zien van de labels die ik had gemaakt vorige week. Het is een leuk knutselwerkje waar ik samen met mijn dochter mee bezig ben geweest.  De volgende keer wil ik één mooie kleur gebruiken en daar  zelf wat op tekenen.

labels

Over labels gesproken, ik heb vorige week een label van me afgegooid. Ik ben na dik tien jaar gestopt met het gebruiken van mijn epilepsiemedicijnen. Ik heb ze lange tijd nodig gehad. Ik had grote aanvallen en omdat ik alleenstaand moeder ben was het niet verantwoord om ze niet te slikken. Maar sinds vier jaar ben ik aanvalsvrij en gaat het steeds beter met me. Ik heb in overleg met de neuroloog mijn medicijnen de afgelopen anderhalf jaar al langzaam afgebouwd. Tot het moment dat ik alleen ’s avonds nog een lage dosering slikte. Maar het was niet makkelijk het moment te kiezen om er echt mee te stoppen. Het is spannend omdat de angst toch blijft voor weer nieuwe aanvallen.

epilepsiemedicijnen

De medicijnen beschermden me tegen aanvallen maar brachten ook veel bijwerkingen met zich mee. De meest voorkomende bijwerking is moeheid, slaperigheid en het hebben van weinig energie. Ik heb daardoor in al die jaren niet kunnen doen wat ik graag had willen doen, met name op het gebied van werk. En dan zijn er natuurlijk nog meer bijwerkingen maar die zal ik jullie besparen.

Hoe dan ook, vorige week wist ik opeens dat het een goed moment was om te stoppen en dat heb ik dus gedaan. Het voelt nog steeds wat onwennig om na zo’n lange tijd geen pillen meer te slikken. Maar het gaat goed met me. Het is de tijd om meer in mijn kracht te staan, om mijn plannen tot uitvoer te brengen, mijn talenten te gebruiken en het leven vol vertrouwen tegemoet te treden. Niet meer met het label “patiënt” opgeplakt maar als Fam die energiek en levenslustig is. Het voelt een beetje alsof ik begin aan mijn tweede leven!

7 Reacties to “Labels en patiënt-af”

  1. CeeTee online wolwinkel juni 28, 2013 bij 12:19 pm #

    Wat heerlijk voor je!

  2. anco den dekker juni 28, 2013 bij 2:18 pm #

    Wat zal het fijn zijn, om weer zonder die medicijnen te kunnen leven, vooral omdat die nare bijverschijnselen opleverden (naast de ongetwijfeld ook nuttige en noodzakelijke kant). Ik wens je toe dat je de pillen nooit meer nodig zult hebben.

  3. Annemie juni 28, 2013 bij 4:39 pm #

    Dat is echt heel goed nieuws voor je !! Veel geluk en plezier met deze ‘nieuwe start’ !

  4. petra juni 29, 2013 bij 7:54 pm #

    Heel veel geluk, plezier, energie, creativiteit en alles wat je graag zou willen in deze nieuwe fase van je leven. Kan me voorstellen dat het heel bevrijdend (maar ook een klein beetje spannend) voor je is!

  5. Anouk juli 2, 2013 bij 11:45 am #

    Dikke pluim voor je, Fam!

  6. Readkapke juli 4, 2013 bij 8:00 pm #

    Wow dat lijkt me erg spannend, hopelijk gaat het goed, wat een bevrijding lijkt me dat! (als je inderdaad aanvalsvrij blijft…)

  7. Susan juli 9, 2013 bij 11:01 am #

    Oh wow dat was dan een grote stap, alhoewel je die natuurlijk al met kleine stapjes aan het maken was😉.
    Fijn voor je dat je van de medicijnen af bent, ik wens je heel veel energie toe in deze nieuwe periode in je leven.
    Warme groetjes en knuffels van Susan

Geef een reactie

