Werkplek

12 Apr

Ik had min of meer een plaatje beloofd van mijn opgeruimde tafel in de kastenkamer bij het schrijven van mijn laatste artikel. Jammer dan! Ik ben er nog niet aan toe gekomen. Ik had andere dingen te doen. De tafel ligt er nog net zo bij als op de foto van vier dagen geleden.

Ook mijn werktafel ziet er niet veel opgeruimder uit. Daar liggen dan geen kledingstukken op maar allerlei knutselspullen en projecten waar ik mee bezig ben. Wat zou het toch fijn zijn om een werkplek te hebben met heel veel ruimte of heel veel ruimte om spullen in op te bergen.

Ik heb twee van mijn favoriete woonboeken uit de bibliotheek gehaald omdat ik het zo heerlijk vind om daarin te bladeren en me te laten inspireren door die prachtige foto’s en gezellige interieurs. Ik heb deze al veel vaker geleend maar ik blijf ze leuk vinden.

woonboek Als nieuw

blog Fam 2081

Er staan een paar leuke foto’s in van werkruimtes.

blog Fam 2073

Dit lijkt me een geweldige plek om aan te werken. Bij elke stoel kan een bepaald project liggen zodat ik mijn spullen niet steeds hoef op te ruimen wanneer ik iets heb gedaan. En wat wel klaar is of een tijdje niet gebruikt wordt, kan in die superkast met al die laden.

blog Fam 2070

De sfeer van deze ruimte spreekt me iets minder aan maar er is wel heel veel opbergruimte wat heel handig is.

blog Fam 2072

Dit is een werktafeltje in een kinderkamer, niet veel plek maar wel gezellig.

werktafel

Dit vind ik ook een leuke plek. Er staat weinig op tafel zodat je misschien alleen afgeleid kan worden als je naar buiten zit te staren.

blog Fam 2075

Dit vind ik ook een sfeervolle werkplek alleen zou ik zelf meer kleur om me heen willen hebben.

De bovenstaande foto’s staan in de woonboeken:

Als Nieuw, originele interieurs met ‘gevonden voorwerpen’ en

Gevonden Chic, betaalbaar en onweerstaanbaar wonen

van Emily Chalmers, Ali Hanan met fotografie van Debi Treloar.

Nog meer foto’s van leuke werkplekken, ook met nog meer kleur (want daar houd ik tenslotte het meeste van) vind je op mijn Pinterest-pagina.

Fijn weekend!

3 Reacties to “Werkplek”

  1. CeeTee online wolwinkel april 13, 2013 bij 7:29 am #

    Dank je wel voor de goede boekentip! Deze ga ik beslist ook bij de bieb halen, het zijn precies het soort interieurs waar ik erg door geïnspireerd raak, ook voor mijn eigen werk.

  2. petra april 14, 2013 bij 9:56 am #

    hoi Famke! …Enne vandaag wordt het waarschijnlijk weer niks met opruimen, want met de iets betere temperaturen en later op de dag voorspellen ze zelfs zon, ga jij vast ook lekker naar buiten! Mooie boeken had je uitgezocht, zal eens kijken of ze ze hier ook hebben bij de bieb. heerlijk om in te bladeren en ideeën op te doen…
    O, en wat je berichtje op mijn blog betreft…ik snap het wel hoor! Met zo’n project is de afwisseling een stuk minder en de afwisseling maakt het extra leuk om op een blog te gaan kijken. Voelde het niet als kritiek hoor! 😉

Geef een reactie

