Thuis / At home

26 Feb

Zondag begon ik mijn huis te ontrommelen via de actie #EstaDecluttert. Ik ben goed bezig al zeg ik het zelf. Gisteren begon ik met een wasmand die al lange tijd onderin een kast stond met kledingstukken die ik eigenlijk niet meer gebruikte.

wasmand

Het grootste gedeelte van de kleding bleek inderdaad te klein, kapot of echt niet meer mooi of ouderwets. Ik heb dan ook behoorlijk wat weggegooid zoals oude alleenstaande sokken, kapotte maillots en te groot of te klein ondergoed. Daar maak je niemand mee blij en gooi ik dus gewoon in de vuilnisbak. Andere kledingstukken die voor andere mensen nog van betekenis kunnen zijn stop ik in een zak voor de kringloopwinkel of de kledingcontainer.

Maar sommige dingen zijn moeilijk voor me om weg te doen. Dat roze/gele omslagdoekje is van mijn dochter Anna. Hiermee heeft ze nog eens een dansoptreden gedaan toen ze jong was of ze ging zich ermee verkleden met nog andere spullen uit de verkleedkist. Dat andere zalmroze glimding in de mand is een trouwhandschoen van mijn moeder of zelfs oma, dat moet ik nog eens vragen. Dat soort dingen kan ik dus niet weg doen, er zitten teveel herinneringen aan. Maar goed, bijna alles uit de mand is weggegooid of heeft een nieuwe bestemming gekregen en nu is de mand leeg!

wasmand

Het is geen grote opruimactie geweest maar alle beetjes helpen en het geeft me een goed gevoel weer rommel kwijt te zijn zodat mijn huis leger en netter wordt.

En het werkt echt om te weten dat anderen ook meedoen aan deze actie want dat stimuleert om door te gaan. Ik heb meteen de kussens en kleden op de bank  afgehaald, uitgewapperd en onder en achter de bank eens goed gezogen. Daar lag meer stof dan ik dacht maar nu is het weer netjes.

bank

Morgen weer een nieuwe opruimactie!

 

6 Reacties to “Thuis / At home”

  1. emmel februari 26, 2013 bij 3:38 pm #

    Ik ben al van 1 januari bezig met declutteren maar de laatste tijd blijf ik wat hangen…

    • blijmetkleur februari 26, 2013 bij 4:13 pm #

      Misschien dat meedoen met de actie een goede stimulans is om het weer op te pakken? Je kunt je nog steeds aanmelden namelijk.

  2. OrganizenmetJokevdB maart 3, 2013 bij 8:58 pm #

    Leuk blog en veel succes!

  3. petra maart 4, 2013 bij 12:47 pm #

    ik had net even gekeken bij de data van je workshops, maar ik zie dat je ze precies op de ochtenden dat ik werk gepland hebt…jammer…
    groeten Petra

  4. Susan maart 15, 2013 bij 9:55 am #

    Met die bijzondere kledingstukken en ook kleding die stuk is kun je gaan recykleren😉.
    Maar kleding die stuk is doe ik ook in de kledingcontainer, kan worden gebruikt om opnieuw te verwerken. In de vuilnisbak gebeurt er naar mijn idee niks meer mee.
    Groetjess!

Geef een reactie

