#EstaDecluttert

24 Feb

Vanaf volgende week begint de Declutter-actie van Estamagazine. Drie maanden lang gaan allemaal mensen hun huis opruimen. Niet op één dag maar in etappes. Elke dag een plank, een lade of een doos. Waar de rommel zich maar heeft opgehoopt. Mijn zus en ik doen allebei mee. Ik vind het een geweldig initiatief. Het is goed om dingen waar je tegen op ziet (zoals opruimen) samen met andere mensen te doen die hetzelfde voornemen hebben als jij.

De bedoeling is dat je via Twitter of Facebook de vorderingen laat zien. Ik heb daar geen problemen mee want ik laat wel vaker foto’s van rommelplekken in mijn huis zien op mijn blog en natuurlijk het resultaat als het is opgeruimd. Ik ben nou eenmaal niet zo netjes en vooral wanneer ik bezig ben met van allerlei dingen tegelijk. Dus mijn werktafel ligt vaak vol met knutselspullen maar ook op mijn bureau liggen stapels papieren die nog uitgezocht moeten worden.

Dan heb ik nog een berghok waar ik alle spullen inzet waarvan ik even niet weet wat ik ermee moet. En ik heb een extra slaapkamer waar kasten staan met beddegoed en een tafel waar altijd schone was ligt te wachten om opgeruimd te worden. Maar er staan ook veel verhuisdozen die ik na mijn verhuizing van 4 jaar geleden nog niet heb leeggehaald. Dat was een revalidatieperiode na een zware heupoperatie die ook nog gepaard ging met grote epilepsieaanvallen. Kortom, een tijd waarin ik niet de puf en energie had om mijn hele huis op orde te krijgen. Achterstallig onderhoud dus en genoeg opruimprojekten om de komende tijd mee bezig te zijn.

Voor de duidelijkheid, niet mijn hele huis is een rommel hoor! Het zit- gedeelte in de woonkamer houd ik altijd goed netjes en dit geldt ook voor de keuken en mijn slaapkamer, dus het is niet hopeloos😉

Ik ben vandaag begonnen met de opruimactie maar wel met iets kleins en overzichtelijks. Het is vandaag de laatste dag van de voorjaarsvakantie en ik voel me eindelijk weer een beetje mens na twee weken behoorlijke griep dus wilde ik het mezelf niet te moeilijk maken. Bovendien start de actie eigenlijk pas op 1 maart. Ik begon met een tafel in de woonkamer:

rommel op tafel

De tafel lag vol met knutselspullen en nu:

opgeruimde tafel

De tafel is leeg! Misschien haal ik het tafelzeil er ook wel af, ik vind het ineens tuttig staan zo op de foto. Dat oogt ook minder druk en geeft rust en ruimte.  Laat de frisse lentewind maar waaien door mijn huis!

Heb jij ook zin om samen met mij en vele anderen mee te doen aan het declutteren van je huis? Kijk dan op de blog van Ellen de Jong, hoofdredacteur van Esta en meld je aan voor deze opruimactie. (Er zijn trouwens ook leuke prijzen te winnen). Ik wens je veel succes voor als ook jij mee gaat doen en het lijkt me leuk je te ‘ontmoeten’ op Twitter en elkaars vorderingen te zien. Voor mij is het ook een goede stimulans om meer vertrouwd te raken met Twitter (@famkeplantinga), sla ik meteen twee vliegen in één klap!

6 Reacties to “#EstaDecluttert”

  1. helmi februari 25, 2013 bij 12:14 pm #

    Bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Wat een goed idee, die opruimactie. Zou ik eigenlijk ook aan mee moeten doen. Bedankt voor de tip.

  2. anuxara februari 25, 2013 bij 12:19 pm #

    Nou Fam, gaan we er lekker voor zorgen dat onze huizen van boven tot onder, van voor naar achter en van links naar rechts op orde komen.🙂

    • mw ekster februari 26, 2013 bij 8:41 pm #

      Ik mooet ook gaan opruimen! spullen wegdoen is zo moeilijk:-(

  3. Readkapke maart 1, 2013 bij 10:42 am #

    Nee joh, ik vind dat tafelkleed juist super, wat een leuk hoekje zo! En ook weer van de partij bij de holy stitch zag ik, leuk!

  4. Susan maart 15, 2013 bij 9:57 am #

    Ik vind je tafelkleed echt helemaal superr! Hoop dat het er nog op ligt😉.

  5. blijmetkleur maart 17, 2013 bij 9:26 am #

    Nou, we zijn een paar weken verder en het tafelkleed ligt er nog op, zal nog wel even zo blijven denk ik.

Geef een reactie

