Ideetje? / Any ideas?

30 Jan

Een tijdje geleden kocht ik een blikschaar. Het leek me zo leuk om van mooie gebruikte blikken iets te maken.  Vanmorgen heb ik een blikje open geknipt en dat is nog best een lastig werkje want er komen splinters af en het is behoorlijk scherp. Ik deed dus een veiligheidsbril op en werkhandschoenen aan. Nu heb ik een plat stuk blik waarmee ik iets leuks wil doen.

blik recyclen

Ik dacht in eerste instantie aan letters maar je kan er natuurlijk meer van maken. Zo zag ik leuke armbanden van blik gemaakt op Pinterest. Maar ik draag eigenlijk geen armbanden en het maken van zo’n leuk autootje of fietsje die je wel ziet in de Wereldwinkel lijkt me verschrikkelijk moeilijk.

Misschien ga ik toch maar voor de letters of heeft iemand van jullie nog een leuk idee? Ik hoor het graag!

4 Reacties to “Ideetje? / Any ideas?”

  1. Susan januari 31, 2013 bij 9:23 am #

    Ik zou het zelf niet weten. Maar zocht net eens even op ‘tin art’ op google afbeeldingen en zag toch allerlei leuks!
    Heel veel plezier ermee! Groetjess🙂

    • blijmetkleur januari 31, 2013 bij 10:09 am #

      Ja, ik ga zelf ook maar even googlen want van mijn reacties op mijn blog moet ik het niet hebben geloof ik.😉
      groetjes!

  2. Annemie januari 31, 2013 bij 7:37 pm #

    Haar oorbelletjes met die blikken kleedjes heb ik altijd al erg leuk gevonden: http://www.etsy.com/shop/shixie ! Misschien kunnen ze je inspireren🙂
    groetjes

    • blijmetkleur februari 1, 2013 bij 8:21 am #

      Die zijn inderdaad heel leuk! Sieraden had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip. Ik heb al wel wat geknipt inmiddels maar het is heel scherp, gevaarlijk scherp. Ik zie dat zij de randjes heeft afgewerkt dus ik moet nog iets kopen om dat te doen, schuurpapier of een ijzervijl ofzo.

Geef een reactie

