Sparen / To save

17 Jan

Milieubox

Net heb ik de milieubox gebracht naar de hoek van de straat waar de meneer van de gemeente stond met de KCA-wagen. Er zaten batterijen in, oude medicijnen maar ook drie spaarlampen. Dat vind ik toch vreemd want ik dacht dat die spaarlampen minstens 10 jaar meegingen en ik heb ze al vaker weggebracht.

Het is een beetje vreemd met mij. Ik spaar van alles in mijn huis. Zoals tijdschriften om plaatjes voor SoulCollage® uit te knippen. Ik heb ladingen kralen voor kettingen en sleutelhangers en ik spaar plastic zakken om vliegengordijnen van paperclips mee te maken. En mooie oude lapjes en dekens en 50-er jaren servies.

kralen

En wat te denken van al die spullen die ik in de kringloopwinkel tegen kom of op rommelmarkten? Ik heb te veel spullen die in dozen zitten en waar ik niet altijd iets mee doe. Gelukkig spaar ik ook dingen waar ik wel iets mee doe zoals de doppen die ik van iedereen krijg en waar ik superblij mee ben. Mijn doppengordijn wordt steeds breder.

flessendoppen

Maar als ik zo goed ben in het verzamelen van spullen en sparen van doppen waarom ben ik dan zo slecht in het sparen van geld? Op de één of andere manier blijft het geld dát ik heb altijd maar rollen…

geld

En omdat ik wél goed ben in het verzamelen en sparen van andere zaken dan geld, heeft het de neiging wel eens wat op te hopen in mijn huis. Mijn werktafel is daar een goed voorbeeld van, ik heb daar ook al wel foto’s van laten zien op mijn blog.

rommel op de werktafel

Daarom heb ik meegedaan aan de winactie van de Hema. Ik heb deze foto ingezonden (die had ik immers toch al eens laten zien) om kans te maken op de hulp van een Professional Organizer of  een waardebon van 250 euro. Beide prijzen lijken me te gek maar als ik eerlijk ben heb ik de eerste prijs misschien wel het meeste nodig. Dat ik samen met iemand anders kan kijken hoe ik mijn huis nou eens echt op orde krijg.

Mijn vraag aan jullie is dan ook: Willen jullie op mijn foto stemmen? Wie weet win ik dan de prijs en krijg ik eindelijk een opgeruimd huis! Alvast hartelijk bedankt voor de moeite en als ik win dan beloof ik dat ik mooie plaatjes van mijn huis op mijn blog zal plaatsen.

Ga om te stemmen naar:

http://sloddervos.hema.nl/#/7ab80f4b-8050-4ebc-95c5-536590364828

(Voor de duidelijkheid, je hoeft geen ingewikkelde toestanden uit te halen, e-mailadressen, namen etc. in te vullen. Je hoeft alleen maar als je op de website bent, op het hartje naast de teller bij de foto te klikken)

2 Reacties to “Sparen / To save”

  1. Anouk januari 17, 2013 bij 1:49 pm #

    Nou, Fam, die eerste prijs lijkt me erg aan jou besteed! Ik kan ‘m zelf ook goed gebruiken, maar jij bent volgens mij nog een graadje erger…..
    Ik duim voor je…

  2. marmarel januari 18, 2013 bij 7:46 am #

    Nou, ik heb op je gestemd hoor! Volgens mij ben ik minstens zo erg als jij, ik spaar ook van alles en geld lukt dan wat minder, ik snap vaak echt niet waar het blijft!

Geef een reactie

