Kerstvakantie / Christmasholiday

29 Dec

De kerstvakantie is alweer bijna op de helft, wat gaat de tijd snel! Gisteren ben ik een dagje met mijn vriendin Wietske naar Groningen geweest, dat was heel gezellig. Ik kwam voor het eerst in de winkel Søstrene Grene die geopend is in oktober. Een hele leuke winkel die me wel wat deed denken aan Tiger uit Denemarken. Ook met veel leuke spulletjes voor weinig geld. Ik kocht wat kaarten, kleine cadeautjes en knutselspulletjes.

viltballetjes

Zoals deze mooie gekleurde balletjes van vilt. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen want ik heb een wol-allergie dus een ketting of sieraad gaat ‘em niet worden. Maar een ketting of hangertje om gewoon in huis op te hangen is ook leuk.

olifanten kaart

olifant met viltballetjes

Deze kinderkaart met olifant vond ik zo leuk, die moest ik meenemen. Ik denk dat ik de kaart opstuur naar mijn goede vriendin Roos. Wij werden beste vriendinnen op de basisschool, toen we 9 jaar oud waren. Zij is begin januari jarig en ze heeft altijd veel van olifanten gehouden.

kaart

gekleurde glazen kralen

Ook deze glazen gekleurde kralen kocht ik. (alsof ik nog niet genoeg kralen heb!) Maar ik vond ze zo mooi van kleur en ze passen ook goed bij deze andere kaart die ik kocht.

kaart met kralen

Ik weet ook nog niet wat ik met de kralen ga doen. Misschien maak ik er een armbandje of een sleutelhanger van, zoals deze met papieren kralen maar dan dus van glas.

papieren kralen sleutelhanger

Oh ja, ik kreeg vorige week van mijn vriendin Jettie één van haar kerstpakketten van haar werk. Zo lief van haar! Er zat van alles in, vooral veel zoete etenswaren en toastjes enzo. Het meest blij was ik met deze hanger van de wereldwinkel, het zat in een doosje dat onderin de grote doos zat. Hij is zo mooi en vrolijk van kleur en hij hangt aan de tak hier in de woonkamer. Wat een lieve en leuke verrassing was dat!

hanger (mobile)

Nog maar een paar dagen en we gaan het nieuwe jaar al in. Aan het vuurwerk te horen lijkt het al wel 31 december, wat een geknal hier in de Leeuwarder binnenstad. Vannacht leek er wel een bom af te gaan, ik zat rechtop in bed. Pas goed op jullie zelf deze dagen en tot in het nieuwe jaar!

2 Reacties to “Kerstvakantie / Christmasholiday”

  1. marmarel januari 1, 2013 bij 12:15 pm #

    Wat leuk, ik ben afgelopen week ook bij deze winkel geweest. Wat een leuke spulletjes hebben ze daar, ik wil daar ook nog over bloggen. Ik zag de kaarten en dacht: Hee, die komen mij bekend voor. Jij ook gelukkig nieuwjaar! Leuk blog heb je, ik las je blog al af en toe (zo leuk, die papierkralen, die maak ik ook regelmatig). Sinds kort heb ik zelf een blog.

    • blijmetkleur januari 1, 2013 bij 1:54 pm #

      Ja, wat een heerlijke winkel hè? Ik heb me echt in moeten houden om niet veel meer mee naar huis te nemen. Ik ga ook even op jouw blog kijken!

Geef een reactie

