Kringloopschatten / Thrift store treasures

9 Dec

Mijn moeder was vrijdag jarig en ik ging bij haar logeren. We houden allebei van kringloopwinkels dus we gingen samen naar de kringloop in Staphorst en Meppel. Zaterdag kwam mijn zus en met zijn drieën bezochten we nog de kringloopwinkel in Steenwijk. Die was heel groot maar jammer genoeg hadden we niet veel tijd omdat de winkel eerder dicht ging dan we hadden gedacht. (misschien maar goed ook)

Ik vond een paar leuke spullen. Ten eerste een hele stapel National Geographics voor heel weinig geld, altijd handig voor SoulCollage. Verder ben ik met deze theepot erg blij want mijn oude theepot is een tijdje geleden stuk gegaan en ik had alleen een kleine waar maar weinig thee in kan.

lichtblauwe theepot

Het deksel vind ik een beetje truttig, een platte was beter geweest maar de theepot zelf en de kleur past goed bij mijn 50-er jaren servies. En dat voor maar €2,-.

gekleurde kopjes

Dit gele kopje vond ik in Meppel en de blauwe koppen kreeg ik van mijn moeder. Ze zijn ideaal voor koffie met veel opgeklopte melk.

zout & peper setje van hout

Ik had in de winkel al gekeken naar een pepermolen van hout maar die zijn zo duur, ik ga echt geen 15 of 20 euro betalen om peper te strooien! Dus ik was blij toen ik dit stelletje tegen kwam voor €1,-. Ik heb het vanmorgen heel goed schoongemaakt en de peperkorrels en het zout zit er al in.

kleine gekleurde glazen flesjes

Deze flesjes heb ik natuurlijk helemaal niet nodig, ze zijn ook niet praktisch zoals ik graag wil van iets dat ik koop. Mijn aankopen moeten altijd een doel hebben maar deze kleine miniflesjes vond ik zo schattig dat ik ze toch kocht. Leuk voor in de letterbak (die nog steeds opgehangen moet worden). Ze passen ook precies op het randje voor het raam dus die plek krijgen ze nu. Zie je de druppels op het raam? Wat een regen vandaag hè?

kleine voetbalpoppetjes

Dan deze kleine voetbalmannetjes van ijzer. Ze zijn denk ik van een soort voetbalspel want als je op het knopje op hun hoofd drukt dan schiet het rechterbeen de lucht in. Ik vind ze zo grappig.

voetbalmannetje

Eén reactie to “Kringloopschatten / Thrift store treasures”

  1. hilde februari 20, 2013 bij 7:09 am #

    wat een supervondsten, ikzelf ben ook een kringloopfan, doch ga vooral op zoek naar stofjes en hermaakbare rokjes, jouw koffiepotvondst zal me vanaf nu ook naar de rekken ‘huisraad’ !

Geef een reactie

