Plastic zakken strijken / To iron plastic bags

13 Nov

Ik ga door mijn huis om alle spullen van het afgelopen weekend weer uit de tassen te halen en een plek te geven. Ik zuig al het stof weg want ik kwam niet aan schoonmaken toe afgelopen week door alle drukte. De tafel ligt nog vol maar de vloer wordt wat leger alhoewel ik sommige tassen ook even geparkeerd heb in één van de slaapkamers. Het kan bij mij nou eenmaal niet allemaal tegelijk, als de woonkamer en keuken maar enigszins opgeruimd zijn.

Tijdens het opruimen kom ik weer allerlei half afgemaakte projecten tegen die ik in de aanloop van Holy Stitch begonnen was. Twee weken terug ontdekte ik hoe leuk het is om plastic zakken te strijken. Ik spaar al tien jaar mooie plastic zakken voor het maken van het paperclipvliegengordijn dus ik heb materiaal volop. Als je een aantal lagen plastic op elkaar legt met aan de buitenkanten ovenpapier, dan kun je die lagen aan elkaar strijken. Ze smelten dan. Pas wel op dat je het niet te lang doet want dan komen er gaten in.

ironed plastic bags

Ik heb allerlei verschillende plastic zakken gestreken en ik heb nog steeds losse vellen liggen.

Ik heb op internet allemaal prachtige tassen gezien die mensen gemaakt hebben van gestreken plastic zakken. Ik geloof niet echt dat dat voor mij is weggelegd, dat is zo’n geduldklus. Maar een boekje voor de naalden was net te behappen voor me op de naaimachine, dus daar heb ik een paar van gemaakt.

Ik berg de plastic vellen die ik nog heb eerst maar op totdat ik nog een leuk idee krijg wat ik er nog meer van kan maken. Iemand nog een (makkelijk) idee?

5 Reacties to “Plastic zakken strijken / To iron plastic bags”

  1. Pipowagen aan Zee november 14, 2012 bij 8:02 am #

    Wat leuk !
    Wat was het leuk op de holy stitch hè ? Jammer genoeg ben ik niet boven geweest door de drukte in eigen cel maar bij een volgende keer ga ik dat zeker proberen!

    • blijmetkleur november 14, 2012 bij 11:44 am #

      Ja, het was inderdaad leuk. En het is een goed teken dat je je cel niet uitkon want dan had je lekker veel klanten, toch?

  2. pionikko november 17, 2012 bij 4:16 pm #

    vind dit een heel tof recycle idee maar ik heb er ook nog nooit iets van gemaakt. Nu met je mininaaiboekje te zien schiet het me te binnen: misschien een boekomslag voor een kookboek: ideaal tegen vette vingers ! groetje, ik kijk al uit naar je volgende idee

    • blijmetkleur november 17, 2012 bij 6:38 pm #

      Ja, dat is best een leuk idee en het kan ook heel simpel gemaakt worden, denk ik. Wie weet?

  3. Susan november 30, 2012 bij 8:31 am #

    Ik ben ook een tijd geleden wat plastic zakken gaan strijken om te oefenen.
    En ben flink aan het sparen, maar zou er zeker een tas of zo van willen maken. Maar ja eerst maar eens gewoon weer gaan naaien😉.
    Groetjess!

Geef een reactie

