Cyclograph

19 Okt

Gisteren vond ik in een doos onder de bank een cyclograph (cyclograaf). Die kreeg ik lang geleden toen ik nog een kind was en ik heb er veel verschillende figuren mee gemaakt. Leuk om dat ding weer tegen te komen.

cyclograph

Ik zie mezelf nog zitten aan mijn bureau in mijn zolderkamer of beneden aan de keukentafel in ons huis in Drachten waar we toen woonden. Toen al vond ik het heerlijk om te tekenen, te knippen, te plakken, kleien, schilderen, punniken en wat al niet meer te doen aan knutselbezigheden.

En het is nog steeds leuk. Fijn weekend allemaal!

4 Reacties to “Cyclograph”

  1. Susan oktober 20, 2012 bij 6:12 am #

    Zo eentje heb ik nooit gehad en ik heb altijd weinig geknutseld thuis omdat ik dacht dat ik niet creatief was.
    Ik had het er nog van de week over met iemand die ook geen goede punten haalde op school met handenarbeid. Dat vormt je, maar het is om te draaien en dat ben ik aan het doen, al jarenlang. Vandaar ook mijn 365 dagen creatief project, uit mijn comfortzone stappen en gewoon aan dingen beginnen die me inspireren en ja ook Ik kan creatief zijn. Als je (nog) niet goed bent in tekenen/schilderen, breien/haken wil dat niet zeggen dat je niet creatief bent of kunt zijn.
    Het is bijvoorbeeld heel leuk om collages te maken, om sieraden te maken, om stempels te maken, je hoeft er alleen maar aan te beginnen en het durven, de rest volgt vanzelf en veel oefenen…

    Leuk dat jij altijd creatief bent gebleven en leuk om die figuren te zien die je ermee maakt. Warme groetjes van Susan

    • blijmetkleur oktober 20, 2012 bij 8:30 pm #

      Je hebt helemaal gelijk Susan, iedereen kan creatief zijn of worden!

      • sylvia december 9, 2012 bij 6:40 pm #

        waar kan ik da kopen of wie kan mij helpen of wie wilt het weg doen ?

  2. blijmetkleur december 9, 2012 bij 9:44 pm #

    Ik denk dat je die gewoon in de speelgoedwinkel of hobbyzaak kan kopen, of anders tweedehands via marktplaats proberen. Die van mij is al heel oud dus het model zal wel wat veranderd zijn maar ik ga ervan uit dat je ze nog gewoon kan kopen.

Geef een reactie

