Speldenkussen / Pincushion

16 Okt

Vandaag heb ik mijn naaimachine maar weer eens tevoorschijn gehaald. Als ik iets eenvoudigs en kleins moet naaien, doe ik dat meestal op de hand. Omdat ik de machine niet veel gebruik heb ik er niet veel handigheid in en moet ik weer het boek erbij pakken om op te zoeken hoe het ook weer precies moet met de draad en de spoeltjes. Ik vind het vaak teveel gedoe. Mijn geheugen laat me hierbij in de steek omdat het geen routine is. Maar ja, als ik dat apparaat daarom nooit gebruik wat heb ik er dan aan? Dus ik maakte vanmorgen een speldenkussen van een vrolijk lapje dat ik nog had, best een leuk werkje.

pincushion

Misschien moet ik elke dag iets naaien op de machine zodat het echt goed in mijn systeem komt?

pincushion DIY

2 Reacties to “Speldenkussen / Pincushion”

  1. Susan oktober 18, 2012 bij 11:34 am #

    Wat een gezellig speldenkussentje!
    Ik naai ook te weinig, ik ws enthousiast aan het recykleren geslagen toen bij de afwerking mijn draad iedere keer ‘opgegeten’ werd. Ik heb nog steeds mijn naaimachine op de keukentafel staan om hem eens na te kijken en uitproberen.
    Ja misschien is het een idee voor jou om iedere dag iets te naaien, ik merk ook dat mijn hoofd er soms niet naar staat om dingen grondig uit te zoeken. Succes met je naaimachine en toekomstige creaties, deze is in ieder geval geslaagd! Warme groetjes van Susan

    • blijmetkleur oktober 18, 2012 bij 2:11 pm #

      Ja, een naaimachine is leuk maar hij moet het wel goed doen anders werkt het frustrerend inderdaad. Ik hoop dat je jouw machine weer snel aan de praat krijgt, succes ermee.

Geef een reactie

