Wachten op de zon / Waiting for the sun

6 Okt

De zaterdagochtend is voor mij een goed moment om creatief en productief te zijn. Ik ben dan alleen thuis want Anna is dan nog op de dansacademie. Soms komt er meer uit mijn handen als ik alleen ben omdat ik me dan niet laat afleiden.

raamketting

Ik maakte twee raamhangers zoals ik ze een keer zag staan in de Happinez. Aan het eind zit een geslepen kristal die het zonlicht op zo’n manier doorlaat, dat het licht gebroken wordt en allerlei kleuren uitstraalt.

rainbow crystals

Jammer genoeg scheen de zon niet toen ik de foto nam dus het effect is niet echt goed te zien maar ik denk dat het vanmiddag nog wel gaat lukken want dan staat de zon pal op ons raam.

crystals

Daarna ben ik gaan haken. Ik had op Ingthings zo’n leuke slinger met blaadjes gezien en vandaag wilde ik het toch eens proberen te maken.  Ik snap niet zoveel van de termen over stokjes, halve stokjes etc.  maar ik ben  het gaan proberen en het is me wel gelukt. Er hangt nu een leuke blauwe slinger in de wc. Als ik nog tijd heb  vandaag dan koop ik een mooie bol groen katoen want dat is wel de leukste kleur voor blaadjes denk ik.

Verder heb ik mijn waterkoker ontkalkt met schoonmaakazijn en meteen de douchecel meegenomen want dat was wel nodig. Ook had ik op het blog van Bien maakt gelezen hoe ze zelf chocolade heeft gemaakt van cacao en cocoscrème. Beide had ik in huis dus ook dat heb ik gemaakt. Maar ik vond de smaak niet zoet genoeg dus ik ga het straks gewoon opnieuw smelten en doe er dan suiker of honing door. Hopen dat ik het dan wel lekker vind want ik vind het leuk om mijn eigen chocolade te maken. Echt iets om elke zaterdagochtend te maken.

Eén reactie to “Wachten op de zon / Waiting for the sun”

  1. Susan oktober 7, 2012 bij 6:34 am #

    Wat heb je een mooie raamhangers gemaakt. Ik heb ook eens een paar van mezelf gepimpt en daarna eentje gemaakt voor mijn allereerste Give Away. Maar op dat idee was ik nog niet gekomen om ze zo mooi rond neer te leggen voor de foto.

    Wow je bent flink produktief geweest op de zaterdagochtend, raamhangers, herfstslinger gehaakt, chocolade gemaakt en gepoetst. Chapeau! Fijne zondag nog! Warme groetjes van Susan

Geef een reactie

