Fluortouw handgrepen / Fluoro rope handles

28 Aug

Gisteren zag ik een leuk idee voor mijn keukenkastjes op Poppytalk met fluortouw. Ik heb een jaar geleden op een rommelmarkt een lang stuk felroze touw gekocht en ben daar na het lezen van het artikel meteen mee aan de slag gegaan. Eerst zagen de handgrepen van mijn keukenkastjes er zo uit:

Van die saaie, degelijke handgrepen in een standaard keuken van de woningbouwvereniging. Verder niets mis mee hoor, die keuken maar die handgrepen stoorden me al langer. Daar heb ik nu dus iets aan veranderd!

gekleurde handgrepen van touw

Ik vind het veel leuker en vrolijker staan al zie ik dat het touwtje rechtsonder iets te lang is, dat moet ik nog even veranderen. Ook moet ik wennen aan de nieuwe grepen want ik grijp steeds mis. Het zit zo in mijn systeem om op een bepaalde manier mijn keukenla open te doen. Grappig dat je je bepaalde dingen zo eigen maakt en dat je daar zo aan gewend bent dat wanneer het anders is het heel vreemd aanvoelt.

Ik had dat na onze vakantie toen ik weer ging fietsen op mijn eigen fiets, die voelde ineens zo vreemd, scheef en hoog. En ik had hetzelfde met ons toetsenbord. Die letters leken enorm! Nu na alweer een aantal dagen thuis geweest te zijn, weet ik niet meer beter. Dus als het goed is dan grijp ik volgende week niet meer naast mijn keukentouwtjes.

8 Reacties to “Fluortouw handgrepen / Fluoro rope handles”

  1. sietze pries augustus 28, 2012 bij 3:43 pm #

    Je kan ook nog een leuk buisje om het touwtje doen, minder kans om mis te grijpen.

    • blijmetkleur augustus 28, 2012 bij 6:14 pm #

      Ja, dat is wel een goed idee. Gewoon een doorzichtig flexibel buisje, ga ik naar op zoek. Dan blijft het ook beter schoon.

      • sietze pries augustus 28, 2012 bij 10:39 pm #

        Dan hangen ze ook nog wat rechter.

  2. Susan augustus 29, 2012 bij 9:40 am #

    Dat ziet er een stuk gezelliger uit met dat roze!
    Destijds had ik een witte keuken met bruine binnenkant en omdat we wisten dat er een grote renovatie aan kwam, heeft mijn toenmalige ex de keuken een kleurtje gegeven.
    De renovatie bleek uiteindelijk jaren later (heb er nog 9 jaar als alleenstaande moeder gewoond) toen ik ben gaan samenwonen met mijn huidige man.

    Zo’n doorzichtig buisje zou misschien de boel nog wat steviger maken en idd beter schoon te houden.
    Warme creatieve groetjes van Susan

    • blijmetkleur augustus 29, 2012 bij 10:14 am #

      Ja, vandaag ga ik maar eens op zoek naar een stuk rubber buis. Een gekleurde tuinslang zou ook nog kunnen. Leuk hè, zo bezig zijn in je huis? groetjes!

  3. sietze pries augustus 30, 2012 bij 8:57 pm #

    al wat gevonden

    • blijmetkleur augustus 31, 2012 bij 11:02 am #

      Ja, een goed stukje doorzichtige buis. Als het klaar is, zet ik wel een foto van mijn blog.

      • sietze pries augustus 31, 2012 bij 2:28 pm #

        Oke, leuk om weten.

Geef een reactie

