Vakantie 3

15 Aug

Mijn artikelen lezende van de afgelopen weken lijkt het wel of ik me alleen maar bezig houd met rommelmarkten en kringloopwinkels. Alleen maar met het bekijken en kopen van dingen. Er staat niet veel geschreven over de fietstochten, strandwandeling, zwemmen in zee, badmintonnen met Anna, pingpongcompetities met z’n achten in het Broederschapshuis in Schoorl en alle andere dingen die we tot nu toe gedaan hebben tijdens onze vakanties. Beetje vreemd wel, alsof ik even van een afstandje naar mezelf keek en dacht Huh, gaat dit over mij? Het lijkt zo oppervakkig terwijl ik dat niet ben. Ik kreeg de afgelopen dagen al tranen in mijn ogen als een atleet een medaille omgehangen kreeg en werd blij van Churandy Martina die ook zo blij was dat hij goed rende en meedeed met de Olympische Spelen.

Mijn dochter Anna en ik zijn nu in Groningen en passen op een huis (of het huis past op ons). We genieten van de ruimte, deze stad en van de vakantie, het niets hoeven, niets moeten. We hebben  over de markt gelopen, alle groente en fruitkramen bekeken en komkommers en tomaten gekocht die we nog niet gegeten hebben omdat we een frietje aten op een bankje in de zon. We keken naar alle verschillende mensen die over de markt liepen en bedachten hoe leuk het zou zijn als we nou eindelijk eens een huis zouden vinden in Groningen. Het zou zoveel handiger zijn omdat Anna hier naar de dansacademie gaat, dan hoeft ze niet steeds te reizen vanuit Leeuwarden. Bovendien is Groningen een hele leuke stad waar ik me denk ik snel thuis zal voelen, het blijft toch het noorden. Vanmorgen ben ik er met de kaart op uit getrokken om eens een bezoek te brengen aan de woningbouwvereniging. Ik kwam uit in het stadspark en met wat hulp van een aardige bezweette jogger vond ik uiteindelijk de goede plek. (ik en kaarten, hopeloos) Het is nu afwachten of we iets kunnen vinden hier. Vanmiddag gaan we lekker zwemmen en morgen begint het Noorderzonfestival, kunnen we ook nog een paar dagen van meepikken. Mochten we ons dan nog vervelen dan weet ik met de behulp van de kaart altijd nog wel een leuke kringloopwinkel te vinden in deze stad.😉

Geef een reactie

