Mini-spulletjes

15 Jul

Als kind al hield ik van kleine spulletjes. Ik kon blij gemaakt worden met een knoop of een dobbelsteen of een steentje. Maar ook spullen in mini-uitgave hebben me altijd getrokken. En nog steeds vind ik ze leuk, die kleine dingetjes waar ook een grote maat van is. Rond kijkend in mijn huis vond ik gisteren vreselijk veel mini-dingen.

Ze lagen in een overvolle fruitschaal (zonder fruit weliswaar) in de keukenla, de bureaula, aan rekjes en op het prikbord en in Anna’s kamer en in het poppenhuis natuurlijk. Veel van deze spulletjes heb ik al jaren, ik speelde er als kind al mee. Sommige spulletjes zijn nieuwer en vond ik op de rommelmarkt of kocht ik nieuw in de winkel. Ik maakte erg veel foto’s (de bank lag gisteren ook helemaal vol) dus zal ik een paar laten zien en later in een ander artikel meer showen.

Dit zijn allemaal kleine plastic bakjes waar een beetje suiker in kan, of een paar kraaltjes. Een paar zijn van Tupperware zoals het hele kleine rode doosje waar bijvoorbeeld zout in kan of twee smarties en ook het doorzichtige medicijndoosje is van dat merk. Ik gebruik het voor mijn epilepsiemedicijnen als ik een dag of twee weg ga.

Dit zijn de kleine poppetjes die ik vond, het kleine beertje heb ik denk ik sinds mijn vierde. Er hoort ook een gehaakt jasje bij maar dat kon ik even niet vinden.

Er zijn ook kleine spulletjes die heel praktisch zijn, waar je echt iets mee kunt. Zo gebruik ik bijna dagelijks een zakmesje waar onder andere een schaartje, pincet, tandenstoker en mesje in zit. De middelste zit aan mijn sleutelbos, de linkerroze is van Anna en de rode ligt in huis voor als ik mijn sleutelbos niet kan vinden. Dit kleine MP3-spelertje vind ik ook leuk net als de apparaatjes waar je een vormpje uit papier mee kan halen. Ik kan nu even niet op de naam komen, toen ik het Anna vroeg hoe het heet zei ze dat het een conducteurstempel is. Haha, toen ik nog een railrunnerkaartje voor haar in de trein kocht, maakte de conducteur er altijd een figuurtje in.

Dit boekje zit altijd in mijn tas voor als ik iets moet noteren, bijvoorbeeld in de bibliotheek. Ik heb er een klein pennetje aan vast gemaakt zodat ik nooit een pen kwijt ben. Ik had er eigenlijk een dobbelsteen naast moeten leggen want het is niet makkelijk om te zien hoe klein het boekje is. De pen en het boekje zijn niet langer dan 7 centimeter.

Hier wat mini-instrumentjes zoals de mini-mondharmonica, het groene muziekdoosje en het kleine rode fluitje. Ik heb het fluitje gekregen toen ik 5  jaar was.

Handcrème, daar ben ik wel wat verslaafd aan net als lippenbalsem trouwens.   Ik heb altijd een doosje of een tube in mijn tas zodat ik niet een grote verpakking hoef mee te zeulen. Ik houd van variatie dus blijf niet bij één merk. Als een blikje leeg is gebruik ik het vaak weer voor iets anders, kraaltjes of naalden of wat er ook maar in past.

Het kleine tv-tje kreeg ik in Frankrijk toen ik vier was. Het komt uit Le Puy-en-Velay en als je op de knop drukt die er onder zit dan zie je allemaal verschillende plaatjes van die streek zoals de kathedraal en een beeld op een grote berg. Het staat in het poppenhuis en ik zal het nooit weg doen.

Dan nog een foto van mijn kleine serviesje van hout voor in het poppenhuis. Ik heb het ook al jaren en het is nog helemaal compleet. Anna heeft er ook mee gespeeld. Het staat in het poppenhuis maar eigenlijk wil ik de letterbak die in het opberghok staat eens ophangen zodat dit soort leuke dingetjes erin kunnen. Zo, hier laat ik het bij nu, een andere keer komen er meer foto’s met mini’s.

2 Reacties to “Mini-spulletjes”

  1. whilehavingrum juli 15, 2012 bij 11:35 am #

    Je lijkt m’n moeder wel! Die verzamelt ook kleine dingetjes. Met name doosjes en mandjes want die zijn zogenaamd handig.

Geef een reactie

