Opbergfles voor aan zee

6 Jul

Pinned Image

Dit leuke idee zag ik een paar dagen gelden op Pinterest. Heel handig om een oude fles zonnebrandcreme te gebruiken als opbergplek voor je mobiele telefoon en geld op het strand of bij het zwembad. Omdat wij deze zomer ook naar zee gaan leek het me een goed idee om dit zelf ook te maken.

Ik vond een fles met nog een oud restje zonnebrandcreme dus ik ging ermee aan de slag. Dat ging jammer genoeg niet zoals ik gehoopt had. Toen ik heel voorzichtig met een mesje de bovenkant van de fles had afgesneden bleken de twee delen niet meer op of in elkaar te passen. Dus maakte ik van die fles maar een houder voor wat stiften.

Hierna nam ik een andere fles waar douchecreme in had gezeten. Ook die bovenkant sneed ik eraf maar toen werkte het klik-systeem waarmee de dop blijkbaar vastzat aan de fles niet meer. Het leek zo makkelijk vanaf het plaatje en ik heb tenslotte al eens eerder een plastic fles gerecycled en dat was ook niet zo moeilijk.

houder voor mobiele telefoon van shampoofles

Dat was ook zo’n leuk idee dat ik zag op een blog, een houder om je mobiele telefoon in te hangen als je die oplaadt. Dus van de tweede fles die mislukte (de douchecremefles) maakte ik weer zoiets maar dan om in de badkamer te hangen. Weggooien vind ik dan toch weer zonde van zo’n fles.

hergebruikte plastic fles

Oh, ik zie nu dat ik de sticker er niet heb afgehaald. Nou ja, dit is dan ook wel hele lekkere douchecreme.

Ik weet dus ook niet zo goed hoe ik wel zo’n fles kan maken voor op het strand. Ik heb gisteren alle flessen die ik had bekeken om te zien of daar zo’n handige opbergfles van gemaakt kan worden maar ze hebben allemaal een dop of sluiting die niet meer werkt zodra de fles in twee delen wordt gesneden. En tja, die fles Tan Safe van Pinterest ken ik niet en zal je waarschijnlijk niet in Nederland kunnen kopen. Bovendien houd ik van recyclen en niet kopen om het dan weer te moeten overgieten omdat ik zo nodig iets leuks wil doen met de fles. Dat gaat te ver.

Ik kwam met een kleine oplossing.  Zo klein dat er alleen wat kleingeld in kan maar dat is oké want mijn mobiele telefoon is zo oeroud dat ik die waarschijnlijk uren lang op mijn handdoek kan laten liggen zonder dat iemand die meeneemt. Ondertussen kan ik met een gerust hart liggen dobberen in de zee en als ik terugkom pak ik uit mijn nieuwe opbergblikje wat euro’s voor een lekker ijsje!

opbergplek voor kleingeld op het strand

Iemand anders nog een idee hoe of met welke fles dit wel gemaakt kan worden? Laat het me dan weten, dan kan ik het altijd op mijn blog zetten of eventueel linken als je ook een blog hebt.

2 Reacties to “Opbergfles voor aan zee”

  1. pionikko juli 20, 2012 bij 2:18 pm #

    zoals beloofd misschien een oplossing voor je ‘strandfles’. Ik heb een busje waarin reinigingsdoekjes zitten. Daar kan de hele bovenkant vanaf want het dient eigenlijk om terug te vullen met doekjes. Het wordt ook verkocht als luierdoekjes denk ik. Groetje

    • blijmetkleur juli 21, 2012 bij 7:29 am #

      Hé ja, dat is best een goede oplossing. Ik ga eens zoeken naar zo’n busje. Als ik terug ben van vakantie kan ik het misschien nog op mijn blog zetten met een link naar jouw blog. Bedankt!

Geef een reactie

