Zeeman

2 Jul

Nee, geen mooi getekend plaatje van een zeeman hier maar wel dit plaatje gemaakt met een stempel die ik kocht bij de Zeeman vorige week.

Ik vind het een leuke stempel waar je veel mee kan, ook als basis voor een tekening. Mijn stempelkussens zijn te klein voor dit formaat dus ik heb acrylverf gebruikt.

Ik vond meer dingen in de Zeeman zoals deze set met 5 microvezeldoekjes. Het is eigenlijk niets voor mij want ik houd meer van de ouderwetse katoenen doekjes. Ik krijg een heel eng gevoel aan mijn vingers van deze synthetische stof, alsof mijn huid eraan vast blijft kleven, beetje kippenvelgevoel. Maar ik heb een tijdje geleden een nieuwe douchekop en -slang gekregen in mijn badkamer.

Het water in Friesland is nogal kalkrijk en er is bijna niet tegen aan te poetsen om het glimmend te houden. Mijn tante raadde me aan om na elke douchebeurt de douchecabine te drogen met een trekker en de douche af te nemen met een vezeldoekje. Haar douche glimt dan ook nog net als toen ze er jaren geleden kwam wonen. Dat gaat bij mij echt niet meer lukken maar ik heb haar advies wel opgevolgd. Niet bepaald mijn hobby,  maar het is net zoiets als je tanden flossen, niet leuk maar je moet het gewoon doen. En als je het dan toch doet, dan het liefst met een leuk gekleurd doekje, toch?

roze en blauwe eierdopjes

Als laatste vond ik deze leuke eierdopjes. Toen ik ermee thuis kwam zei Anna “Mam, die hebben we toch helemaal niet nodig, we eten toch ook niet elke dag een gekookt ei?”  Nee, we eten niet elke dag een gekookt ei dus ik moest haar gelijk geven dat het niet echt noodzaak was dat ik ze had aangeschaft. Ik vond ze gewoon erg leuk met die vrolijke kleuren en ik vind ze handiger dan de dopjes die wij hebben omdat ze een rand hebben waar de schilletjes opgelegd kunnen worden. En ze waren 0,34 cent per stuk, nou waar vind je nou zoiets?

Geef een reactie

