Kleur in huis

29 Jun

Ik ga een nieuwe categorie berichten toevoegen aan mijn blog: Binnenkijken. Eigenlijk vind ik dat het leukste gedeelte in woonbladen, binnenkijken bij andere mensen. De sfeer proeven van het huis van een ander, inspiratie opdoen voor mijn eigen huis en blij worden van hoe sfeervol iemand haar of zijn huis heeft ingericht.

Ik vind het ook altijd leuk om bij iemand thuis te komen waar ik nog niet ben geweest. Iemands huis zegt veel over iemand en soms krijg ik daardoor ook weer een ander beeld van die persoon. Dan zie je bijvoorbeeld de spullen die iemand met liefde bij elkaar heeft verzameld zoals oude lijstjes, stenen beeldjes of jaren 70-accessoires.

Ik zal dus af en toe een foto van mijn huis laten zien van de plekken die ik leuk vind om te laten zien. Dus niet het berghok waar de stofzuiger, tassen, keukentrap en tientallen blikken verf  staan en ook niet de slaapkamer die wordt gebruikt als verzamelplaats van de schone, onopgevouwen was, schoenen, kleding die nog uitgezocht en weggebracht moet worden en waar de was aan het wasrek te drogen hangt of al drie dagen droog is maar nog niet afgehaald is. Nee, dat moest ik maar niet laten zien, daar zit niemand op te wachten.

Alhoewel, ik vind het zelf wel leuk om juist de rommelfoto’s te zien die iemand soms op een blog zet. Dan voel ik toch een soort herkenning, ik ben dus niet de enige die niet alles netjes op orde heeft thuis.

Vandaag begin ik met een paar foto’s van kleur in mijn huis, het zijn maar kleine stukjes in huis want daarom heen is nog te veel rommel. De bank of de keukentafel komen wel een andere keer. Ik wil zo naar de markt om groente en nootjes te kopen dus opruimen komt later wel.

Geef een reactie

