Zaterdag

16 Jun

Ik kom net uit Groningen. Ik moest danskaarten ophalen bij de dansacademie voor de eindvoorstelling volgende week. Verder ging ik op bezoek bij vrienden.   Wij gaan in de zomervakantie een week in hun huis dus ze hebben me wat belangrijke dingen over het huis uitgelegd. Daarna ging ik nog naar de kringloopwinkel waar ik deze oude kroonluchter vond met glazen pegeltjes. Hij was niet duur, ik kon hem niet laten liggen ondanks mijn voornemen niets meer te kopen. Beetje stom om dan naar de kringloop te gaan natuurlijk maar het was te aanlokkelijk en nu ik de lamp hier thuis heb, ben ik oh zo blij dat ik hem toch heb gekocht.

Op de terugweg in de trein zat ik wat te lezen totdat ik een klein spinnetje ontdekte. Het zat op mijn hand en liep wat heen en weer. Het was echt een mini-mini-spinnetje maar wel het soort waar ik heel bang voor ben als het eenmaal   een volwassen spin is. Dit spinnetje zal ooit uitgroeien tot een enorme dikke, harige spin met grote poten. Zo’n spin die ineens door de woonkamer kan rennen of plotseling op de muur boven de bank zit.

Verschrikkelijk vind ik ze, ik heb dan ook echt een spinnenfobie en heb er al alles aan gedaan om eraf te komen maar tot nu toe heeft niets geholpen. Toch kwam dit spinnetje op mij zitten en ik heb het even gelaten totdat ik het genoeg vond en het op het raam wilde zetten. Ineens bedacht ik me dat er misschien wel een moederspin onder de treinbank kon zitten die op zoek was naar haar jong. Maar wat ik ook probeerde, het spinnetje bleef via een draad naar mij terug komen. Maar het was oké, ik heb het gelaten. Nu thuis bedenk ik me hoe apart het toch is dat spinnen vaker naar mij toe komen terwijl ik zo bang voor ze ben. Misschien moet ik eens een spin maken, van ijzerdraad en kraaltjes, net als de libelle die ik maakte. En dan ga ik er naar te kijken en word dan misschien steeds minder bang. Hebben jullie nog tips voor me of zijn jullie ook zo bang voor spinnen?

2 Reacties to “Zaterdag”

  1. Bri augustus 29, 2016 bij 3:41 pm #

    Erg mooie kroonluchter! Zou je die willen verkopen? hoor het graag.

    • blijmetkleur oktober 24, 2016 bij 6:27 am #

      Hoi, sorry voor mijn late reactie. Ik krijg geen meldingen meer als mensen op mijn blog reageren en ik schrijf er ook niets meer op dus ik las jouw bericht nu pas. Ik heb de lamp nog steeds liggen, nooit opgehangen dus ik wil hem wel verkopen voor € 25,- Ik heb hem destijds voor € 30,- gekocht in de kringloopwinkel. Er ontbreken wel een paar pegeltjes maar dat valt niet op. Soms kun je nog wel wat losse vinden in een tweede hands winkel. Als je nog belangstelling hebt dan hoor ik het wel.
      Groetjes, Famke

Geef een reactie

