Takenlijstje

31 Mei

Ken je dat gevoel? Dat je van alles moet doen deze dag, zoals administratieve zaken regelen en huishoudelijke klussen doen maar dat je er gewoon hélemaal geen zin in hebt? Ik heb vanmorgen een lijstje opgehangen op het keukenkastje waar 5 taken opstaan die echt gedaan moeten worden. Het is de bedoeling dat ik minstens 3 weggestreept heb aan het eind van de dag. Maar eigenlijk wil ik alleen maar leuke dingen doen, iets leuks maken, een beetje freubelen zal ik maar zeggen.

zelfgemaakte sleutelhanger van knoopjes

Ik zou bijvoorbeeld best nog een leuke sleutelhanger willen maken van ál die knopen die ik nog heb.

Of ik pak mijn haaknaalden erbij en ga bedenken wat ik daar allemaal mee kan.

gehaakte pannenlap

Er is nog best een plekje in de keuken voor een zelfgehaakte pannenlap.

gekleurde strijkkralen

Ook heb ik nog honderden strijkkralen in allerlei kleuren die wachten om gestreken te worden tot iets moois.

ster van strijkkralen

Zoals een leuk gekleurd onderzettertje in de vorm van een ster?

Maar je schijnt strijkkralen ook te kunnen smelten in de oven! Dan krijg je platte kralen die je kunt rijgen. Dat las ik op de blog van Craft & Creativity, daar staan hele leuke dingen op. Echt een aanrader om te volgen!

Maar goed, al die dingen ga ik vandaag níet doen. Die komen een andere keer. Vandaag houd ik me aan mijn lijstje. (Behalve dan het bloggen ;-))

6 Reacties to “Takenlijstje”

  1. whilehavingrum mei 31, 2012 bij 6:15 pm #

    Oeh is het gelukt?!

    • blijmetkleur mei 31, 2012 bij 6:19 pm #

      Ja, dat wil zeggen, 3 belangrijke dingen heb ik gedaan. Morgen doe ik de rest, best goed bezig geweest al zeg ik het zelf.

  2. Anouk Plantinga juni 1, 2012 bij 10:10 am #

    Ha, ik ken dat. Ik werd helemaal gek van de lijstjes die langer werden. Gister deed ik een workshop waarin ik het heel anders leerde te doen en ik ben helemaal blij ermee. Heb vandaag veel gedaan en heb rust in mijn hoofd. Ik kan het alleen niet eventjes uitleggen hier, helaas….

    • blijmetkleur juni 1, 2012 bij 2:48 pm #

      Nou, ik ben wel benieuwd naar die nieuwe techniek. Dat moet je me dan maar eens een keer uit de doeken doen binnenkort!

  3. marchingonthebeat juni 2, 2012 bij 9:03 pm #

    Jep ik ken dat gevoel! Ik heb dan het probleem dat ik teveel taken op een lijstje zet dat ik zodra ik het weer over lees al ongemotiveerd ben.. niet handig

  4. Helena, Craft and Creativity juni 4, 2012 bij 9:38 am #

    Thank you for your kind words Famke! I’m glad you were inspired.

    Lovely granny squares!🙂

Geef een reactie

