Blij met tuin

25 Mei

Lekker even na het sporten in de tuin gezeten vanmorgen, die er heel mooi uit ziet op het moment. En dat komt niet door mij want ik doe niets in de tuin. Ik heb mijn klussen binnenshuis want ik houd echt níet van tuinieren. Ik vind het niet fijn om met mijn handen in de aarde te wroeten en ben altijd bang om spinnen tegen te komen. (ieeeh!) Dus mijn buren waar ik de tuin mee deel houden die op orde en zo hebben we alle taken goed verdeeld.

Dus als ik in de tuin ben is het meestal om even te genieten van de zon. Zoals vandaag met een kopje koffie en een boek. Zonnebrand en een petje waren geen overbodige luxe want het was behoorlijk warm.

De vogels houden ook van onze tuin. Het is wel eens irritant om ze aan het begin van de vroege ochtend al actief te horen fluiten terwijl de wekker nog niet is gegaan maar ik vind de vogels ook heel leuk. Merels hebben altijd nesten in de struiken die tegen de muur groeien maar de laatste dagen hoor ik ze niet meer. Ergens boven in de struik (daar bij het gele pijtje) zit een nest waar een merel zat te broeden maar ik heb vandaag niet kunnen zien of horen of er nog leven in zit. Moet nog eens goed gaan kijken want ik vind het zo leuk om die jonge mereltjes te zien rondhippen in de tuin.

2 Reacties to “Blij met tuin”

  1. Anna Maria mei 26, 2012 bij 6:40 am #

    Het moet toch ideaal zijn om zo’n mooie tuin te hebben, er in te kunnen vertoeven zonder er in te hoeven te tuinieren (als je daar niet van houdt)! Geniet er maar veel van, mam

  2. deijsprinses mei 26, 2012 bij 6:59 am #

    Een tuin delen? Dat hoor je niet zo vaak maar dat lijkt me wel super als je leuke buren hebt!

Geef een reactie

