Kringloopwinkel NochRis

23 Mei

Eigenlijk was mijn plan om vanmorgen te gaan sporten in de sportschool. Maar ik had weinig zin en bedacht me dat het veel te mooi weer was om binnen te zijn. Ik ben een eind gaan fietsen met als doel de Kringloopwinkel NochRis in Menaldum (Menaam op z’ n Fries) Het was een leuke fietstocht van ongeveer 10 kilometer naar Menaldum toe.

Was is het heerlijk om met dit warme weer tussen de weilanden te fietsen. Ik zag  paarden, geiten, lammetjes, kippen, eenden en op de terugweg aan het eind van de middag hazen. Ik kwam ook een apart kruipend dier tegen op de heenweg. Toen ik goed keek bleek het een automatische grasmaaier te zijn die zijn ronde in de tuin deed. Heel apart, zo’ n machine die in zijn eentje het gras maait. Ik had het nog nooit gezien.

Eenmaal in de kringloopwinkel heb ik heerlijk rondgestruind en wat leuke dingetjes gevonden die in totaal maar € 4,40 hebben gekost.

Een prachtige sjaal, een groen/turquoise t.shirt en een leuk en handige koffiefilter om de koffie op de hand te zetten wat ik altijd doe. Eén extra is altijd handig vooral nu ik aan de décafé ben en bezoek wel gewone koffie wil kunnen geven.

Dit kopje had ik bij mijn eerste bezoek aan deze kringloopwinkel ook al in mijn handen gehad maar terug gezet omdat ik vond dat ik genoeg kopjes had. Dat was ongeveer 6 weken geleden. Vandaag zag ik dat het al die weken nog op mij had staan wachten en moest ik het natuurlijk meenemen😉.

toilettas van Mexicaans tafelzeil

Dan nog deze vrolijke toilettas van Mix Mamas gemaakt van Mexicaans tafelzeil. Hij is nog nooit gebruikt, helemaal nieuw en ik zag net op internet dat deze toilettas in de winkel €19,95 kost. Zie, daar houd ik dus van dit soort koopjes.

Wat ook heel handig is, is dat deze tas opgehangen kan worden in de badkamer of in een washok of caravan (die ik niet heb) tijdens de vakantie.

kringloopkralen

Ik vond deze mooie gekleurde houten kralen.

kringloopkralen

Ze zaten in een heel leuk oud pindakaaspotje met ijzeren deksel.

blauwe glazen kralen

Deze mooie blauwe glazen kralen kon ik ook niet laten liggen.

Ook deze kralen zaten in een grappig potje. Een oud potje waar medicijnen in hebben gezeten uit het jaar 1979, jemig toen was ik 8!

vrolijke gekleurde kralen

Dit waren de laatste kralen die ik meenam, niet echt mijn kleuren maar wel heel vrolijk.

Ook deze kraaltjes zaten in een bijzondere verpakking. Dit oude doosje heeft een deksel van glas.

Dit vind ik nou zo leuk van iets tweede hands kopen. Zo’n doosje heeft een heel leven achter zich. Er zit ook een klosje dik garen bij en een beginnetje van een ketting met zelfs nog een naald er aan. Wie zou daar ooit lang geleden aan begonnen zijn? Misschien een meisje dat bij haar oma iets moois mocht maken met de kralen uit dit doosje maar het niet heeft afgemaakt? Ik zal het nooit te weten komen deze geschiedenis maar nu krijgt dit doosje een tweede leven bij ons thuis.

4 Reacties to “Kringloopwinkel NochRis”

  1. Kim mei 24, 2012 bij 2:40 pm #

    Het is inderdaad altijd weer een avontuur zo`n kringloopbezoek. De ene keer is er weinig en de ander keer van alles en het leuke is voor weinig geld. Ik heb eigenlijk altijd wel zin om langs te gaan, want je weet maar nooit wat voor vondst je doet!

  2. soil*liset mei 27, 2012 bij 8:15 am #

    Menaldum! Zo grappig. Ik ben vorig jaar in die kringloop geweest. Elk jaar zijn mijn ouders in Friesland op vakantie (heerlijk daar) en dan kom ik altijd een paar dagen langs en ga dan uiteraard ook naar de kringloopwinkels in de buurt. En zo dus ook bij deze geweest.. Kleine wereld! Had toen niet zulke mooie vondsten gevangen, als jij nu hebt!

  3. Lydia januari 6, 2014 bij 4:06 pm #

    We voelen ons vereerd!😉 Ik heb je blog gedeeld op onze facebook, hier verschijnen zo nu en dan ook ‘DIY’ op en je lijkt me heel creatief. Misschien zit er wat voor je tussen? Extra likes vinden wij natuurlijk ook altijd leuk!

  4. Fieny juli 11, 2014 bij 7:12 pm #

    Zo’n doosje met kleine kraaltjes hadden we 60 jaar geleden op de kleuterschool!

Geef een reactie

