De dag na…Holy Stitch

21 Mei

Maandagochtend, Holy Stitch editie 7 zit er weer op. Alle tassen met spullen en materialen staan nog op een hoop in de keuken, dat ga ik straks allemaal uitzoeken. Eerst even iets schrijven over gisteren. Want het was wel weer een leuke dag gisteren. Niet zo druk als de vorige keren maar ook niet zo rustig als zaterdag. Het liep uiteindelijk toch best goed en het was gezellig met alle mensen die binnen kwamen druppelen en enthousiast waren over de gemaakte spullen.

cel 101

Natuurlijk was het vliegengordijn weer een aandachtstrekker en een heel aantal pakketjes daarvan is verkocht. Als het goed is zijn mensen gisteravond al begonnen met hun eigen vliegengordijn of  ze gaan vandaag aan het knutselen. Ik vind het heel leuk om van iedereen reacties te krijgen. Hoe gaat het met je gordijn, lukt alles goed of heb je nog vragen? Laat het me vooral weten. Foto’s van je nieuwe project zijn natuurlijk ook welkom!

vliegengordijn-pakket

Verder gingen de sleutelhangers deze keer ook goed en we hebben behoorlijk wat zakjes met kralen verkocht. Daar worden waarschijnlijk ook weer mooie dingen van gemaakt. Dat vind ik zo’n leuk idee dat iemand anders iets moois  maakt met de kralen die ik zelf heb gemaakt van papier of fimoklei.

cel 101 Holy Stitch

Op zaterdag ben ik mijn cel bijna niet uit geweest omdat ik alleen stond. Zondag  was Anna er gelukkig bij, dat is veel gezelliger. En daardoor kon ik ook eens een rondje lopen. Ik ben in de meeste cellen naar binnen gegaan om een kijkje te nemen. En wat waren er weer leuke en mooie dingen gemaakt door alle andere cel-genoten.

Boven waren deze keer maar een paar cellen open. Naast mij stond Brenda van BDdesigns met mooie zelfgemaakte spullen, waaronder veel vrolijke uiltjes. Tegenover haar cel zat Jackelien met onder andere naaldvilten dieren. Bij haar kocht ik een handige standaard die ze nog over had om sieraden aan te hangen. Die kon ik mooi meteen gebruiken in mijn eigen cel.

standaard voor sieraden

Beneden waren wel alle cellen bezet en ook daar was weer van alles leuks te zien. Ik heb me ingehouden met kopen behalve dan in de cel waar twee dames stonden van Bambi-design en Houtkoorts met leuke spullen. Bij de laatste kocht ik twee mooie kaarten die nu in mijn rek staan van Readkapke. Dat hangt sinds een paar weken in mijn keuken.

kaarten in rek

Rond 5 uur kwam mijn vriendin Mili met haar dochter bij ons in de cel op bezoek. Dat was heel gezellig en ze heeft me ook nog eens geholpen aan het eind met opruimen en inpakken waardoor het veel rustiger voor me was. Bovendien heeft ze alle tassen met haar auto naar ons huis gebracht, dat scheelde heel wat ritjes voor Anna en mij op de fiets. Dat was echt fijn.

Ik wil alle mensen van de organisatie van Holy Stitch hartelijk bedanken voor al het werk voor afgelopen weekend. Ik ben blij dat ik er weer bij kon zijn. Ook alle andere cel-genoten maakten dat het weer twee gezellige dagen in de gevangenis waren. Ook al heb ik niet iedereen persoonlijk kunnen spreken, het is leuk om dit samen te doen. En natuurlijk niet te vergeten alle bezoekers die in onze cel kwamen: hartelijk bedankt voor jullie aanwezigheid, aankopen en vooral enthousiasme !

En voor diegenen die een kaartje van mijn blog hebben meegenomen, ik vind het heel leuk als jullie volger worden van mijn blog!

6 Reacties to “De dag na…Holy Stitch”

  1. Noofs mei 21, 2012 bij 10:37 am #

    Met plezier heb ik je verslag gelezen. Bij toeval kwam ik hier terecht. Gelukkig voor mij, want je laat mooie dingen zien. Fijne dag!

  2. deijsprinses mei 21, 2012 bij 12:07 pm #

    Dat moet inderdaad een heel leuk gevoel geven dat andere mensen je zaken kopen en er iets van maken! Go you!

  3. blijmetkleur mei 22, 2012 bij 7:58 am #

    Allebei bedankt!🙂

    • mariëtte mei 25, 2012 bij 8:08 pm #

      Hallo

      en waar kan ik de diy-vliegengordijn pakketjes bestellen?
      gr. mariëtte

  4. Readkapke augustus 30, 2012 bij 7:39 pm #

    Hoi!

    Ik zit heel erg te dubben om met de volgende editie mee te doen maar vind het wel een smak geld eigenlijk. Heb eigenlijk ook geen idee wat ik kan verwachten. Als ik jouw zo lees, zou ik het best kunnen wagen. Hoe vaak heb je meegedaan en hoe is dat bevallen??

    Groetjes!

Geef een reactie

