Blij met tijdschriften

23 Apr

Elke dag blader ik een paar tijdschriften door op zoek naar plaatjes voor de kaarten voor SoulCollageSoulCollage-kaarten. Al die kleuren vind ik zo mooi maar niet alles is geschikt voor SoulCollage omdat er eigenlijk geen tekst op moet staan.

Maar mooi gekleurde pagina’s met tekst zijn wel weer heel geschikt om kralen van papier te maken! Tussendoor knip ik dus wat stroken en rol er mooie kralen van. Het is wel een geduld-klusje want alles moet goed vast zitten met lijm. Dat moet even drogen.

kralen van papier

Daarna lak ik de kralen met een doorzichtige lak zodat ze vochtbestendig zijn. Dan moeten ze wéér drogen. Daarna een tweede laklaag er over heen, weer laten drogen en dáárna als alles goed droog is kan ik er iets van maken. Ik hoop dat ik morgen een foto kan maken van een mooie ketting van de kralen die nu nog staan te drogen.

gelakte papieren kralen

Nog even geduld…

3 Reacties to “Blij met tijdschriften”

  1. deijsprinses april 23, 2012 bij 4:07 pm #

    Die zijn van papier? Zo gek!

  2. whilehavingrum april 23, 2012 bij 6:04 pm #

    Wat grappig! Veel plezier!

Geef een reactie

