Gevonden in de kringloop

14 Apr

Vrijdagmiddag weer naar de kringloopwinkel geweest. Ik zocht naar tijdschriften met mooie plaatjes zoals de Happinez of National Geographic. Dit omdat ik veel plaatjes nodig heb voor de kaarten die ik wil maken voor SoulCollage. Maar het viel erg tegen met de tijdschriften. Ik zag alleen Elsevier, Vorsten en Autoweek. (gaap..)

Dus ik heb toch nog maar even een rondje gemaakt door de winkel. Om nou helemaal naar het bedrijventerrein te fietsen om met niets terug te keren, niet eens één kraal vond ik te zielig. Ik had van alles in mijn handen maar kwam uiteindelijk terug met drie vondsten. En ik ben er blij mee.

gele houten ketting van de kringloop

Ik vond twee kettingen waarvan één met gele houten kralen. Houten kralen vind ik altijd mooi en kan ik goed gebruiken om iets nieuws mee te maken. Geel is niet echt mijn kleur dus ik zal deze ketting niet in de bestaande vorm om mijn nek doen.

ketting van de kringloopwinkel

De andere ketting is heel lang met veel verschillende kralen van glas, plastic, hout, rubber en vilt. Hij is erg vrolijk maar ik zal ook deze uiteindelijk uit elkaar halen want de plastic kralen vind ik niet zo mooi en die van vilt gaan zo pluizen. Maar het is een leuke vondst waar ik weer iets mee kan.

Blikje uit Zeeland van de kringloop

Dan nog dit Zeeuwse blikje waar roomboter babbelaars in hebben gezeten. Omdat mijn familie oorspronkelijk uit Zeeland komt moest ik het meenemen. Weer een plek om wat in op te bergen, zoals deze fimokleikralen.

blikje voor kralen

Later die middag ben ik nog naar de Terre des Hommes gegaan voor tijdschriften maar ook daar was niets. Jammer. Ik zal toch moeten gaan knippen in mijn eigen tijdschriften maar dat vind ik zo zonde. Ik heb vooral woontijdschriften en die lees ik heel vaak opnieuw.

Mocht iemand tijdschriften met daarin foto’s (mensen, dieren, natuur, symbolen etc.) zonder veel tekst erop bij het oud papier gaan zetten dan houd ik me aanbevolen. Ik kan ze ophalen in Leeuwarden of losse plaatjes kunnen opgestuurd worden in een envelop en ik maak het geld over voor de postzegel.

Fijn weekend!

Eén reactie to “Gevonden in de kringloop”

  1. whilehavingrum april 14, 2012 bij 1:00 pm #

    Leuk! Kringloopwinkels zijn fijn!

Geef een reactie

