Eerste paasdag: opruimdag!

8 Apr

Voor mij geen chocolade-eieren, paasbrunch of gezellig met familie en vrienden een paasbroodje eten rondom de romantisch versierde paastakken (die we niet hebben) vandaag.

Deze paasdagen ben ik alleen thuis. En ik vind het heerlijk want dan kan ik helemaal doen wat ik wil en waar ik zin in heb. Ik heb bewust niets gepland en geen afspraken gemaakt zodat ik geen verplichtingen heb. Behalve dan één en die is dat ik eens goed ga opruimen deze dagen. Ik vind het makkelijker om dat te doen als ik alleen thuis ben omdat ik dan niet word afgeleid. Ik heb bovendien als extra stimulans aan Anna beloofd dat als ze maandag weer thuis komt mijn hele werkhoek opgeruimd zal zijn. Want daar ligt de rommel.

Ik schreef daar in december vorig jaar ook al een artikel over, toen was mijn werktafel een zootje. Het is toen wel iets verbeterd maar nog steeds ligt er veel rommel. Ik besloot dus vanmorgen verder te gaan met deze rommelhoek in huis. Niet alleen verder te gaan maar het ook daadwerkelijk af te maken.

En ik moet zeggen dat ik vandaag goed bezig ben geweest. En ik ben lang bezig geweest, heb alleen pauze genomen om wat te eten en te drinken en mocht pas van mezelf om 17.00 uur de computer aanzetten om even mijn e-mail te checken.  Nu is het al avond en schrijf ik meteen een artikel over dit opruimplan, met foto’s erbij natuurlijk. Die eerste foto in december stond al op mijn blog dus jullie hebben toch al gezien wat een rommel het op mijn werktafel is. Dus de rommel open en bloot op de foto. (De rest van de woonkamer is overigens wel netjes hoor).

rommel

Op de foto lijkt het misschien alsof ik nog helemaal moet beginnen maar niets is minder waar. Ik heb echt al veel werk verricht! Maar omdat het gaat om knutselspullen gaat er veel werk in zitten. Elke kraal, dop, sleutelhanger en elk klosje garen of ijzerdraadje gaat door mijn vingers. Ik moet het een goede plek geven of het moet weg.

Ik zoek uit, sorteer en stop dingen in plastic doosjes, trommeltjes en laatjes. Alles op z’n plek, dat is de bedoeling. En dat wat geen plek meer krijgt in huis gooi ik weg of belandt in de 30-april doos, dat kunnen we weer verkopen aan iemand die het wel een plek weet te geven in haar of zijn huis.

Ik heb alvast een voorjaarsplantje neergezet op mijn werktafel zodat in die hoek van het huis “de energie weer gaat stromen”, ook wel Chi genoemd las ik in de opruimboeken. Hoe dan ook, ik ben goed bezig. Morgen ga ik weer vrolijk verder met opruimen en als ik er nog de puf voor heb, zal ik aan het eind van de dag een nieuw artikel plaatsen met een mooie foto van het resultaat erbij. Dat is bij deze aan jullie beloofd. Fijne paasdagen iedereen!

2 Reacties to “Eerste paasdag: opruimdag!”

  1. Sophie april 9, 2012 bij 10:55 am #

    Succes met het verder opruimen, ik vind het heerlijk om een dagje alleen te zijn en het huis te ordenen =) Fijne tweede Paas dag!

  2. Anna Maria Almekinders april 9, 2012 bij 1:05 pm #

    Wauw Fam, helemaal uit jezelf opruimen en ervan genieten, terwijl je alleen met jezelf bent!! Ik ben trots op je!
    Voor mij is het ook klussen geblazen: ben gisteren samen met mijn vriend begonnen met het aanpakken van houtrot in mijn buitenbankje, een bevredigend karwei. Helaas kunnen we er vandaag niet mee verder gaan want het regent! Dat is niet erg, want er is binnen nog genoeg te doen. ik heb al een stapel papieren onder handen genomen: daar de helft van weggegooid, de rest geordend en ik ga zo verder.
    Waar zo’n sombere dag al niet toe kan leiden; laat ons genieten van wat deze tweede paasdag nog in petto heeft. Zonnige groet, mam

Geef een reactie

