Kringloopvondsten

7 Apr

Toen ik woensdag jarig was wilde ik, ondanks de kiespijn, toch even iets leuks buiten de deur doen. Omdat mijn moeder met de auto was gekomen konden we ergens heen waar ik normaal gesproken niet zo makkelijk kom. Omdat ik epilepsie heb, heb ik nooit mijn rijbewijs gehaald. Ik doe alles met de fiets en het openbaar vervoer, dat is geen probleem. Maar soms is een uitje met de auto wel leuk, bijvoorbeeld om naar een kringloopwinkel buiten Leeuwarden te gaan. We zijn we naar de kringloopwinkel Nochris in Menaldum gegaan. Die bleek heel leuk en groot te zijn met veel verschillende spullen. Maar hij was ook schoon en netjes wat niet voor elke kringloop geldt.

Hier een paar van mijn vondsten:

Ik kocht twee plastic doosjes om klosjes garen en knopen in te doen. Heel handig omdat ik zoveel garen heb dat het allemaal door elkaar gaat. Ik vond ook nog een leuk blikje waar ik altijd nog wel een bestemming voor vind.

plastic garendoosjes

In het blikje zit inmiddels een hele hoop knopen die ik in de loop der tijd heb verzameld. Dat staat leuker dan de ijsbak waar ik ze eerst in had gedaan.

blikje voor knopen

En ik vond nog een grote zak voor de was, nog helemaal nieuw voor 50 cent.  Die zal een plekje in de badkamer krijgen.

stoffen waszak

Verder kocht ik nog een zo goed als nieuwe broek van Esprit in het grijs en een leuk paars t.shirt van het merk Sandwich. Alles bij elkaar was ik € 5, 60 kwijt. Dat vind ik van die leuke dingen, voor een habbekrats iets leuks kopen wat je ook echt kan gebruiken.

Oké, die waszak heb ik niet echt nodig. Ik gebruik natuurlijk gewoon een wasmand en ben nog nooit van mijn leven met een zak met was in een wasserette geweest. Maar die vond ik te leuk om te laten liggen.😉

2 Reacties to “Kringloopvondsten”

  1. Lydia januari 6, 2014 bij 1:17 pm #

    Hai Famke! Wij, als NochRis zijnde, vinden het super leuk dat je ten eerste zo blij met je spullen bent en ten tweede een goed woordje voor ons doet! Mond-op-mond-, of in dit geval mond-op-mond-via-internet-reclame is natuurlijk de beste reclame! Ik kom per toeval nu net op je blog en dit maakt me heel enthousiast! Leuke aankopen heb je gedaan en mooie foto’s ervan gemaakt! Het is natuurlijk al een tijdje geleden, maar ik hoop dat je een gezellige (verjaar)dag hebt gehad. Wie weet tot snel in de winkel? Groet, Lydia (schoondochter van de eigenaren van NochRis)

    • blijmetkleur februari 13, 2014 bij 10:14 am #

      Hallo Lydia, sorry voor de hele late reactie. Ik ben al een paar maanden niet actief met mijn blog bezig en heb niet gezien dat er reacties op stonden. Ik vind jullie kringloopwinkel geweldig, er zijn zoveel mooie dingen te vinden! Ik zal binnenkort weer eens komen. Op de fiets is het me nog net iets te koud vanuit Leeuwarden (13-2-14) maar dan kom ik gezellig met een vriendin met de auto. Tot ziens!

Geef een reactie

