Vrijdag marktdag

23 Mrt

Wat een heerlijke dag vandaag. Ik besloot om lopend naar de markt te gaan omdat ik nog een paar bolletjes katoen nodig had voor het haken. Ik ben nog steeds bezig met het haken van kussenhoesjes voor mijn stoelen maar soms wil ik iets anders haken. Zo werd ik geïnspireerd door het lezen van de blog Kaylovesvintage waar op 15 maart zo’n leuke foto op stond van een prachtige zelfgehaakte blauwe sprei. Omdat ik zelf de laatste tijd meer blauw in huis heb (kussens en een poef) kreeg ik ook zin om daar een mooie sprei bij te haken.

Op vrijdag is het in Leeuwarden altijd markt en dan staat er een kraam met brei/haak-garens, breiboeken en accessoires waar ik wel vaker iets koop. Het katoen is hier goedkoper dan in de winkel en het is vanaf mijn huis een klein wandelingetje. Sowieso is het met dit stralende weer leuk om over de markt te struinen. De marktkoopman Dico had me al eens eerder verteld dat hij zelf ook van breien houdt. Meestal is hij te druk met de verkoop om dit daadwerkelijk op de markt  te doen. Het lijkt me in de winter eerlijk gezegd ook wel koud aan de vingers om buiten te breien maar met dit weer zou het wel kunnen. Net keek ik op zijn website Breiwinkel.nl en daar zag ik inderdaad twee foto’s van hem waarop hij aan het breien is, ook op de markt! Ik heb zelf ook nog een paar foto’s gemaakt van de marktkraam.

brei-marktkraam

Wat een keuze aan brei- en haakgarens. Ik gebruik zelf het liefst katoen omdat ik snel last krijg van allergieklachten als ik met wol aan de slag ga. Gelukkig is er van alles om uit te kiezen.

gekleurd katoen

bolletjes katoen

Ik word altijd hebberig als ik al die mooie kleuren zie en weet niet welke ik moet kiezen. Maar omdat ik vandaag alleen voor blauw ging, heb ik me daar op gericht. Toch zie ik nu dat ik een kleur ben vergeten te kopen. Het is dat lichtgrijze bolletje, daar net onderaan de foto boven het woord hebberig. Dat had hier nu op de bank moeten liggen, wat stom. Gelukkig heb ik nog een klein restje dus ik kan nog even verder.

Hier dan nog een foto van de blauwe bolletjes die ik heb gekocht en een beginnetje van de blauwe sprei. Ik heb nog heel wat werk te doen zoals je ziet en zal dus binnenkort wel weer eens langsgaan bij de breikraam.

garen voor sprei

Fijn weekend iedereen!

Eén reactie to “Vrijdag marktdag”

  1. whilehavingrum maart 23, 2012 bij 10:58 pm #

    Dat is pas veel wol! Fijn weekend en veel wolplezier!

Geef een reactie

