Wintertype

1 Mrt

Ik ben een wintertype, qua kleur dan. Ik ben geboren in de lente en voel me het meest prettig in dat jaargetijde. Niet te koud maar ook niet te warm.                      Maar als het gaat om kleur hoor ik bij de wintertypes. Jaren geleden heb ik met mijn moeder en zus een kleuranalyse laten doen door een kleurconsulente. We kregen allerlei doeken om ons heen gedrapeerd zodat we konden zien welke kleuren wel en juist niet bij onze huid, ogen en haar passen.

kleuren voor een wintertype

Een wintertype zou het beste koele en heldere kleuren kunnen dragen. Zwart en wit staan mooi en ook contrasterende kleuren werken goed. Kleuren zoals fuchsia, turquoise, zuiver rood en groen, diep paars, felroze en blauw zijn goede keuzes voor een wintertype.

Daarentegen moet ik warme of fletse kleuren zoals oranje, goud, oranjebruin/rood, perzik en zachtgeel vermijden. Dat klopt ook echt want die kleuren maken me flets en geven mijn huid een vreemde ongezonde kleur. Bij de koele kleuren gaan mijn ogen veel meer stralen. Hetzelfde geldt voor make-up en sieraden. Zilver is prima want dat is een koele kleur. Goud of koper zijn warme kleuren en passen niet bij het wintertype.

Ik ben blij dat ik een wintertype ben. Zwart is qua kleding nou eenmaal een makkelijke kleur die met veel te combineren is. Verder houd ik van de koele maar felle winterkleuren, vooral fuchsia, paars en turquoise. Dit geldt  trouwens ook voor mijn huis maar dan combineer ik het altijd met wit want van zwart in mijn huis word ik niet blij.

Wat voor type ben jij? en wat zijn je favoriete kleuren?


Geef een reactie

