Creatieve hergebruikideeën

28 Feb

Weer een leuk boek uit de bibliotheek geleend: Anders, creatieve hergebruikideeën voor je interieur. 

Het is geschreven door  Henrietta Thompson met illustraties van Neal Whittington. In het boek staan doe-het-zelftips voor hergebruik van alledaagse voorwerpen in het interieur en huishouden. Over praktisch maar ook stijlvol wonen. Er staat bijvoorbeeld in hoe je van een oude koffer een leuke salontafel kunt maken, van een bezemborstel een brievenrek of wat je allemaal kunt doen met gebruikt textiel, rubber of papier.

Creatieve hergebruikideeën voor in je interieur

Ik noem een paar leuke voorbeelden.  Vroeger in mijn kinderkamer had mijn vader een kastje gemaakt met onderaan de bovenste plank jampotten gemonteerd. Daar deed ik allerlei frutsels in. In het gereedschapshok hingen dezelfde potjes maar dan gevuld met spijkers en schroeven. Nu heb ik ze zelf thuis onder mijn keukenkastje hangen gevuld met kruidenthee. Ik zag het ook in dit boek staan.  jampotjes onder het keukenkastje

Het volgende idee uit het boek is wel nieuw voor me. Althans, wat er mee gedaan is. Potjes van fotorolletjes zijn uitermate geschikt voor het opbergen van kleine hoeveelheden zout, suiker, crème of andere producten waar je onderweg of op reis maar weinig van nodig hebt. Ik gebruikte het al wel eerder tijdens het kamperen. Maar in het boek zijn ze verwerkt tot een peper & zout-stelletje. Even gaatjes in het deksel prikken en je schudt het er zo uit. Heel simpel maar oh zo leuk.

peper-en-zoutsetje van fotorolletjeshouders

Naar het productontwerp "Salt and "Pepper Shakers" van Rita Boteldo

Hier dan nog een foto die ik in het boek zag staan. Een leuk en simpel gemaakt kastje gemaakt van gaatjesboard met Spaanse fruitdozen als laden:

Four Drawers van Michael Marriott

( ontwerp "Four Drawers" van Michael Marriott)

Geef een reactie

