Zelfgemaakt door familieleden: speldenkussen

23 Feb

Dit is een begin van een reeks artikelen die ik ga schrijven over dingen die ik in de loop der jaren heb gekregen van mijn familie. Mijn hele naaste familie is en was creatief en maakt (e) veel zelf. Als kinderen kregen mijn zus en ik vaak cadeaus die zelfgemaakt waren en dat heb ik altijd gewaardeerd. Te weten dat iemand tijd en energie stak in iets dat speciaal voor mij met liefde gemaakt is vind ik heel bijzonder.  Dit zijn spullen die ik nooit zal wegdoen maar altijd zal bewaren want er zit een verhaal achter. Ik heb een hele lijst gemaakt van dingen die onder andere gemaakt zijn door mijn oma, opa, grootmoeder, grootvader, moeder, vader en zus. Ook ik was als kind al creatief en voor mijn dochter geldt hetzelfde. Elke moederdag en verjaardag krijg ik iets van Anna waar ze met veel plezier aan gewerkt heeft. Dit vind ik zelf de leukste en mooiste cadeaus.

geborduurd speldenkussen

 

Ik begin de reeks met een speldenkussen gemaakt door mijn moeder. Ik denk dat ik het al meer dan 20 jaar heb, misschien al wel langer. Mijn moeder heeft altijd interesse gehad in astrologie en weet daar veel van. Mijn sterrenbeeld is ram met ascendant leeuw, twee vuurtekens. Ze vertelde me altijd veel over de daarbij behorende karaktereigenschappen en bijzonderheden. En nog steeds als ik iets in mijn hoofd heb en het meteen wil gaan doen of me ergens boos over maak dan zegt ze “oh ja, dat is de ram in je”. Vandaar dus dit geborduurde  speldenkussen met ram en ramteken wat ik nog dagelijks gebruik voor mijn eigen dingen.

Eén reactie to “Zelfgemaakt door familieleden: speldenkussen”

  1. Anouk Plantinga april 23, 2012 bij 10:03 am #

    Hee, deze heb ik helemaal gemist! En dat speldenkussen ken ik niet (meer). Wat heeft mama dat mooi gemaakt! Leuk, deze ‘serie’.

Geef een reactie

