Mijn eigen opruimstijl ontdekken

14 Feb

Opruimen, dat is wat ik eigenlijk nu zou moeten doen. Maar ik ga liever iets op mijn blog zetten. Schrijven over opruimen, dan ben ik er toch een beetje mee bezig. Dan komt het zeg maar “alvast in mijn systeem” zodat ik morgenochtend goed aan de slag kan. Ik ben namelijk absoluut geen avondmens dus wil ik echt serieus gaan opruimen dan moet het in de ochtend zijn. Dan heb ik de meeste energie maar ook wils- en daadkracht.

Een tijdje terug, in december denk ik, heb ik iets geschreven over hoe moeilijk ik het opruimen van mijn huis vind. Niet dat het overal een rommel is maar wel op bepaalde plekken in mijn huis, zoals mijn werktafel en mijn bureau. Daar blijft de rommel zich ophopen en het lukt me niet om orde te scheppen in de chaos. Ik heb zelfs een foto van mijn zooi op mijn werktafel gemaakt en die op mijn blog gezet, als een stimulans om te gaan opruimen. Dan kon ik één of twee weken later de nieuwe werkplek laten zien. Niet dus, ik maak nog maar even geen foto.

Wel heb ik een boek uit de bibliotheek geleend dat gaat over opruimen en het ontdekken van je eigen opruimstijl. Na het even doorgebladerd te hebben leek het me uitermate geschikt voor mij in het kader van het opruimplan. Ik heb het nog niet uit maar wat ik tot nu toe gelezen heb, spreekt me erg aan en is herkenbaar. Het is de bedoeling dat je kijkt naar de achterliggende reden van de rommel in je huis en wat je weerhoudt om op te gaan ruimen. En als je dan gaat opruimen welke manier voor jou het meest geschikt is. Ik ga dus eerst lekker dit boek lezen vanavond en met goede moed morgen aan de slag.

Het boek heet:  Opgeruimd leven in je huis, Yvonne de Bruin  &  Sonja Buijs

Ontdek je eigen opruimstijl

Eén reactie to “Mijn eigen opruimstijl ontdekken”

  1. Kim februari 15, 2012 bij 3:52 pm #

    Zet `m op Fam…

Geef een reactie

