Vakantie

9 Feb
Posted on augustus 6, 2011 by Famke

Samen met mijn dochter ben ik een week op vakantie in Schoorl. Heerlijk er even tussenuit om te gaan fietsen door de duinen, zwemmen in zee en genieten van de vrijheid. Het minder leuke onderdeel van op vakantie gaan vind ik het inpakken. Alle spullen moeten in een koffer die mee te nemen is in het openbaar vervoer want we hebben geen auto. Maar dat valt nog helemaal niet mee. Ik moet voldoende kleding meenemen voor een week, geschikt voor alle weersomstandigheden. We huren fietsen dus de regenpakken moeten mee. Ik had me voorgenomen nog wat ruimte over te laten in de koffer voor eventuele extra spullen die mee terug moeten maar uiteindelijk zitten we in de Q-liner op de afsluitdijk met allebei een overvolle koffer, rugzak en volle handtas. Ik wist het eigenlijk al wel, weinig meenemen lukt me gewoonweg niet. Er was zelfs geen ruimte meer voor wat knutselspullen. Wel wat extra kleding en 4 boeken want daar kan ik echt niet zonder in de vakantie maar geen brei- of haakwerk en al helemaal geen paperclips en plastic zakken voor een stukje vliegengordijn. Het leek me dat dat wel een weekje zou lukken, we gaan immers veel naar buiten. Toch mis ik op de tweede dag al iets om te doen. Juist tijdens de vakantie vind ik het heerlijk om even iets te maken, want dan voel ik de rust ervoor.  Het vergt weinig concentratie in tegenstelling tot een boek lezen in gezelschap van andere mensen. Op de derde dag ga ik een stuk fietsen en kom ik zowaar langs een kofferbakrommelmarkt! Heel veel kramen op een uitgestrekt veld, ik kan mijn hart ophalen. Al snel kom ik leuke spullen tegen, wat kleding voor mijn dochter en mezelf. Een houten kandelaar die uit twee delen bestaat en gelukkig plat in de koffer te stoppen is. Kan ik thuis nog een ander kleurtje geven. En dan zie ik nog een paar plastic breipennen, dikte 7. Daar houd ik van, lekker dik en snel breien, niet te veel gepruts. Ze zijn een euro, toch maar meenemen dan. Kan ik eventueel toch weer iets gaan doen als ik dat wil. Voor wol moet ik dan nog even naar het dorp anders heb ik nog niets aan mijn pennen, maar het begin is er. Ik vrees wel dat er nog wat grote plastic tassen mee terug zullen gaan, voor al die spullen die erbij gekomen zijn. Het was toch niet zo’n gek plan, wat ruimte overhouden in de koffer voor op de terugweg….

Geef een reactie

