Theepot uit de Blokhuispoort

9 Feb
Posted on december 19, 2011 by Famke

Zondagmiddag rond 16.00 uur besloot ik toch nog maar even een kijkje te nemen bij de kerstmarkt in de Blokhuispoort in Leeuwarden. Omdat ik daar zelf twee keer in een cel heb gestaan maar toen nauwelijks de tijd had om zelf rond te kijken, was dit mijn kans.        Ik wilde eerst niet gaan omdat ik dacht dat er alleen maar kerstartikelen te koop waren en ik houd niet zo erg van kerstspullen maar dat bleek gelukkig niet het geval. In het kader van de persoonlijke bezuinigingen ging ik met € 5,- aan contant geld op weg. Dat doe ik wel vaker zodat áls ik iets koop dat het dan ook een bewuste aankoop is. In dit geval zat er nou eenmaal ook niet meer in mijn portemonnee dan dat. En maar goed ook want er was veel leuks en dan zou ik toch meer kopen dan dat ik wil en kan.

Ik heb een paar kleine dingetjes gekocht en met nog € 0,65 ct. kwam ik er achter dat ook de andere vleugel open was. Het gedeelte waar mensen hun verschillende bedrijfjes hebben, atelier en/of winkeltje. Ik wist dat het bestond maar was er nog steeds niet toegekomen om te kijken. Omdat het al laat was waren de meeste cellen al gesloten maar wat ik zag was heel leuk.

In cel 1.27 zat MevrouwJulia met vintage kleding en curiosa. En natuurlijk liep ik daar tegen een theepot aan die ik al vaker in mijn handen heb gehad in de winkel maar toen te duur vond, nieuw dus. Maar deze was € 3,50 en daar kon ik de theepot niet voor laten staan. Maar ja, met 65 cent kan je geen theepot kopen en ongeduldig als ik ben wilde ik de pot wel mee naar huis nemen, diezelfde dag nog. Ik ging dus op weg naar een pinautomaat in de stad maar onderweg naar de uitgang van de gevangenis kwam ik Boukje tegen. Met haar had ik eerder staan praten in haar cel waar ze prachtige schilderijen maakt. En zo uit zichzelf leende ze me het geld voor de theepot zodat ik niet eerst weer de stad in moest. Zo lief en wat een vertrouwen terwijl we elkaar pas net hadden ontmoet. Morgen ga ik weer naar de Blokhuispoort om het geld terug te geven aan Boukje en nog verder te kijken naar de cellen die dan hun deuren geopend hebben. Met mijn theepot ben ik heel blij, sinds gisteravond al meerdere koppen thee uit gedronken.

nieuwe theepot

3 Reacties to “Theepot uit de Blokhuispoort”

  1. Mevrouw JUlia februari 24, 2012 bij 9:34 am #

    Dag Famke,
    Super om te lezen dat je blij bent met de theepot!
    Vind je het goed als ik op mijn blog een linkje plaats naar je bericht?
    Ik vind je site sowieso erg leuk om te lezen!
    Hopelijk tot ziens
    Groeten,
    Marieke (Mevrouw Julia)

    • blijmetkleur februari 24, 2012 bij 12:18 pm #

      Ja natuurlijk, leuk. Tot de volgende keer in je winkel.
      groetjes, Famke

Trackbacks/Pingbacks

  1. Mevrouw Julia | Vintage kleding & curiosa - februari 24, 2012

    […] hier het verhaal op Famke haar blog. Sowieso is de site een aanrader om eens rond te kijken! No […]

Geef een reactie

