Perfectionisme en ongeduld

9 Feb
Posted on oktober 20, 2011 by Famke

Best leuk een eigen website met mijn zelfgemaakte spullen. Toch loop ik er ook tegen aan dat ik het allemaal eigenlijk heel goed en mooi wil hebben. Ik bekijk veel websites van anderen en sommige daarvan zijn zó mooi. Met precies de juiste lay-out, een mooi lettertype en een uniek en origineel logo en frisse kleuren. Vaak zijn de foto’s ook prachtig en scherp.
Mijn eigen website vind ik dan ineens heel tuttig met die onbestemde paarsachtige kleur en een wat knullige lay-out. Ik wil het wel veranderen maar ben altijd weer te druk met andere dingen maken. Of zoals nu mijn blog bijhouden want dat zou eigenlijk elke week moeten van mezelf. Dat lukt dus niet altijd. Gelukkig heb ik niemand beloofd elke keer een artikel te versturen dus het maakt ook niet uit. Wie weet komt dat nog? Ik weet niet eens of het gelezen wordt want ik heb op mijn blog geen teller geplaatst. Misschien maar goed ook, hoef ik het ook niet te checken.
Vandaag heb ik een paar sleutelhangers gemaakt waar ik heel blij mee ben. Ik heb ze op de foto gezet maar toen ik ze op de computer bekeek, viel het allemaal wat tegen. Ik ben geen fotograaf en heb ook geen ministudio of softbox. Is me allemaal te duur. Ik heb wel een keer wat geprobeerd met een plastic bak waar ik dan twee lampen op liet schijnen. Die foto’s waren ook wel wat beter maar elke keer wanneer ik een ketting of tashanger heb gemaakt moet ik die hele toestand weer te voorschijn halen! Een hele stellage midden op tafel in de woonkamer. Wat een gedoe! Ik ben in sommige dingen perfectionistisch maar meer nog dan dat ben ik ongeduldig. Dus die foto’s moeten er gewoon komen, perfect of niet. Een ervan zal ik bij dit artikel plaatsen. Hebben jullie toch een impressie. De rest ga ik morgen opnieuw bekijken en desnoods met wat beter licht schiet ik een paar nieuwe. Maar voor nu is deze foto goed genoeg.

Geef een reactie

