Opgelapt

9 Feb
Posted on januari 23, 2012 by Famke

wollen pantoffelsIk heb heerlijke pantoffels van wol, van het merk Falke. Ze waren een cadeautje van mijn moeder en ik loop er dagelijks op, vooral in de winter. Omdat ze van wol zijn krijg ik er geen zweetvoeten in en ze kunnen in de was, ideaal. Maar omdat ik ze zo vaak draag is de onderkant beginnen te slijten. Ik zag het niet zitten om nieuwe te kopen en deze goede weg te gooien alleen omdat de zool stuk is. Dat zal in de familie zitten. Mijn ouders zijn ook van het repareren en herstellen en verstellen. Mijn moeder bijvoorbeeld heeft altijd een stapel met verstelkleding liggen. En mijn vader koopt niet wat hij ook zelf kan maken. Zo gooide mijn opa nooit schoenen weg. Ze werden keer op keer opgelapt met stukken fietsband en andere dingen zodat ze weer een jaartje mee konden. Ook ik houd er niet van om iets weg te doen, vooral als het gaat om iets goeds en van degelijke kwaliteit. Zoals deze pantoffels dus. Op de markt in Leeuwarden staat een kraam met wol, garen en leren zooltjeshandwerkspullen. Daar verkopen ze zooltjes die ik prima kon gebruiken voor mijn pantoffels. Ik koos voor de leren zooltjes want die waren in mijn maat. Op het plaatje staan de zooltjes met een mooie zelfgebreide (of gehaakte?) sokpantoffel eraan. Helemaal leuk natuurlijk maar dat moet je  wel kunnen. Tja, sokken breien is wel even wat ingewikkelder dan granny squares haken. Bovendien kocht ik de zooltjes voor mijn huidige pantoffels en daarom heb ik de zooltjes daar aan vastgenaaid. Ik ben heel tevreden. Ze zijn nog weer een stukje warmer geworden omdat de zool nu nog dikker is en het is zo leuk dat mijn eigen pantoffels gewoon weer een jaartje mee kunnen. Mijn opa zou vast trots op me geweest zijn!

pantoffels weer als nieuw

Geef een reactie

