Let’s recycle!

9 Feb
Posted on augustus 13, 2011 by Famke

Recyclen of hergebruiken is niet alleen van nu, het bestaat natuurlijk al veel langer. Wanneer ik in de wereldwinkel voor het eerst van die gekleurde mini-fietsen en auto’s van blik zag weet ik al niet meer, maar ik was nog een kind. Geweldig wat je allemaal kunt maken van gebruikt materiaal zoals blikjes. Ik wil hier zelf nog steeds mee aan de slag maar moet nog een blikschaar aanschaffen. (en beschermende handschoenen!) Maar er valt met zoveel meer te recyclen. Ik maak vliegengordijnen van plastic zakken. Van plastic flessen en doppen flessenkoppenknutsel ik een dierenkop met een gewei voor aan de muur. En mijn dochter en ik hadden een fase waarin we alle melk- en sappakken omspoelden om er zo een portemonnee van te maken. Inmiddels sparen we ze niet meer want het begon zich wat op te hopen al die platgedrukte pakken. Sindskort ben ik begonnen met het maken van papieren kralen uit tijdschriften. Dit wordt al veel langer gedaan maar voor mij was het nieuw. Ik vind het heel leuk om te doen en het resultaat is verrassend. Als ik er wat meer vaardig in ben, is het misschien leuk om ook hier workshops in te geven? Een paar weken geleden was ik voor een weblogworkshop in Rotterdam (weblogs4women.nl). Eén van de eerste winkels waar ik ging kijken bleek een winkel en atelier te zijn waar alleen maar spullen werden gemaakt en verkocht van gebruikt materiaal. Geweldig! Zoiets zouden we in Leeuwarden ook moeten hebben. Als je er over nadenkt, gooien we met z’n allen zoveel dingen weg waar weer iets anders moois of bruikbaars van gemaakt kan worden. Voor mij is zoiets weer een nieuwe stimulans om me nog meer te richten op het maken van spullen met hergebruikt materiaal zoals die papieren kralen, in plaats van ze te kopen in de winkel. Let’s recycle! Het recyclen van leuke ideeen hiervoor is op deze site natuurlijk ook van harte welkom!!! :-)

Geef een reactie

