Huisrommel

9 Feb
Posted on december 29, 2011 by Famke

Op drie december schreef ik een artikel over mijn voornemens voor het nieuwe jaar. Ik zou alle rommel in huis gaan aanpakken zodat er orde zou ontstaan en alles een vaste plek zou hebben. Ik begon nog diezelfde dag. De stoeltjes op de foto zijn jammer genoeg nog niet verkocht. Ze staan inmiddels al even op marktplaats maar er is geen bod gedaan. Geen ramp, die gaan wel een keer de deur uit. Het gaat me meer om de overige rommel en dan vooral die op mijn ‘werktafel’. We hebben een vrij grote woonkamer met een gedeelte voor de bank en de eettafel en een apart deel met een klein muurtje ertussen waar het bureau met de computer staat en een tafel met al mijn knutselspullen daar tegenover. Ik zorg meestal dat het ‘woongedeelte’ met de bank netjes is. Voor ik ‘s avonds naar bed ga ruim ik de spullen op die daar liggen zodat het ook netjes blijft. Als ik dan plotseling bezoek kriig dan hebben we in ieder geval een plek waar ik zonder schaamte de mensen kan ontvangen. De hoek met de werktafel is een ander geval. Daar leg ik alle spullen waar nog iets mee moet, die nog een plek moeten krijgen en waar ik op dat moment geen tijd/zin voor heb om het op te ruimen. Er liggen ook stapels met papieren die uitgezocht moeten worden en in mappen gestopt moeten worden. Maar de werkbank ligt vooral vol met knutselprojecten, verf, kralen, touw, garen en stof waar iets mee moet. Sommige spullen zijn meegegaan naar de markt Holystitch in de oude gevangenis waar ik twee keer stond. De spullen die mee terug kwamen heb ik daarna niet goed op geborgen.

Om een lang verhaal kort te maken: ik moet opruimen! Wat is dat met mij dat ik er zo vaak tegen aan loop te hikken? Ik neem wel de tijd om een stoel te schuren en te schilderen wat toch ook niet het leukste werk is. Het verschil is denk ik dat er dan iets nieuws ontstaat. Ik houd van iets nieuws, zoals ergens een ander kleurtje aan geven. Die instelling moet ik met mijn werkbank ook hebben. Als ik het daar helemaal goed opruim dan heb ik als het ware een nieuwe werkplaats, zo zou ik het moeten zien. Om er voor te zorgen dat ik dit opruim-plan ook daadwerkelijk ga uitvoeren, deel ik deze onderstaande foto met jullie. Dit is dus mijn werktafel op dit moment. Best gênant eigenlijk om dit aan jullie te laten zien maar ook wel dapper. Waarom ook niet? Ik ga dus nu beginnen met opruimen van mijn tafel. Ik was eigenlijk al begonnen maar gaf mezelf een schrijfpauze. Ik zal een nieuwe foto maken als de tafel een stuk leger is. Ik hoop dus dat ik snel met een nieuwe foto kan komen, anders kunnen jullie me er naar vragen.

Vraagje: is dit herkenbaar voor jullie of heeft niemand dit opruimprobleem? En heb je misschien nog goede tips voor me? (behalve dan een opruimcoach inhuren) Adviezen zijn van harte welkom!

knutselrommel

Posted in thuis | Tagged 2 Comments

Geef een reactie

