Griep

9 Feb
Posted on september 20, 2011 by Famke

Ja ja, de kou heeft weer toegeslagen. Vorige week werd mijn dochter verkouden en zoals altijd krijg ik het een paar dagen later. We zitten nu dus allebei thuis in ons huispak met een pijnlijke keel en vol hoofd. Ik had gehoopt dat het ons bespaard zou blijven deze eerste weken richting de herfst. Maar nee, we moeten er meteen aan geloven. Je doet er niets aan, het beste is denk ik je eraan over te geven. We drinken liters kruidenthee, sabbelen op dropjes ter verlichting van onze keel en we zijn al bijna door de zakdoeken heen.
Wat ook zo’n beetje op is dat zijn de knutselmaterialen. Ik ben druk bezig met het maken van kettingen van papieren kralen maar de sluitinkjes zijn op. Lastig als je je eigenlijk te beroerd voelt om even naar de Duif (hobbywinkel) te fietsen. Ik kan beter binnen blijven maar de hele dag niets doen daar houd ik niet van. Ik ga dus maar op zoek naar armbandjes en kettingen die ik in de loop der jaren gemaakt heb maar nooit heb gedragen. (dat zijn er heel veel) Ze zijn niet echt mooi, truttig, slecht gemaakt of gewoonweg lelijk. Wat moet ik met al die oude sieraden? Ik begin nu maar met al die dingen die ik niet meer mooi vind, uit elkaar te halen. De kralen sorteer ik op kleur bij elkaar en alle sluitingen kan ik weer gebruiken voor iets nieuws. Dat houdt me nog wel even zoet hier binnen en ik hoef voorlopig niet naar de hobbywinkel. Gelukkig zit de supermarkt bij ons om de hoek en kan ik daar nog net lopend heen voor nieuwe tissues en dropjes.

Geef een reactie

