De kringloopwinkel

9 Feb
Posted on augustus 4, 2011 by Famke

Zo om de zoveel tijd mag ik van mezelf naar de kringloopwinkel. Als kind werd ik al meegenomen door mijn ouders naar rommelmarkten en gingen we in de zomervakanties in Frankrijk naar brocantes. De liefde voor tweedehands spullen zat er dus al vroeg in. Ik ga niet te vaak naar de kringloop want dan wordt mijn verzameling aan spullen te groot en mijn huis te klein. Maar af en toe neem ik er een kijkje, het liefst wanneer het niet regent. Het blijft altijd leuk en spannend waar ik nu weer tegenaan zal lopen. Ik probeer heel rustig vanaf het begin alles goed te bekijken en mezelf in bedwang te houden maar dat valt niet mee. Vooral als het druk is bekruipt me een gevoel van onrust. Dat ik misschien iets over het hoofd zal zien en dat er nét iemand anders voor mijn neus met dat unieke artikel vandoor gaat. Ik heb dat bij de keukenspullen, de meubelafdeling en bij het rek met dekens, spreien en stoffen. Dan wil ik alles in één keer overzien en als ik iets zie wat de moeite waard is en betaalbaar, houd ik het net zolang bij me totdat ik eruit ben of ik het wel of niet ga kopen. Ik zie bijvoorbeeld een heel leuk oud stoeltje wat ik thuis nog een likje verf wil geven. Ik hang wat rond bij het stoeltje, ga er een aantal keer op zitten, duidelijk makend dat het eigenlijk al van mij is. Maar meestal komt het er op neer dat ik het uiteindelijk met pijn in mijn hart achter moet laten. Ik heb namelijk geen auto, alleen een fiets met fietstassen en een mandje voorop. Daar past niet een stoel in of een leuke oude kast met glazen deurtjes.

Soms kijk ik op internet naar van die hippe fietsen met zo’n houten bak voorop waar kinderen in kunnen. Mijn dochter is al 13 dus ik zou dan het bankje eruit kunnen slopen zodat er meubels en spullen in passen in plaats van een kind. Maar die fietskarren zijn behoorlijk prijzig en ik ben ook wel wat bang dat er dan geen houden meer aan is met de spullen die ik mijn huis in zal slepen. Ik houd het dus maar bij mijn fietstassen en koop wat ik op de fiets mee kan nemen. Zo houd ik de verzameling thuis nog enigzins binnen de perken gelukkig.

Geef een reactie

