Collagemuur

9 Feb
Posted on augustus 4, 2011 by Famke

Mijn huis is vaak onderhevig aan verandering. Dan krijg ik opeens de behoefte om een muur te schilderen of de indeling te veranderen of de bank een andere kleur te geven. Zo wilde ik iets doen in het halletje naar de badkamer en toilet. Ondanks dat we hier al bijna drie jaar wonen, hadden die muren nog steeds dezelfde saaie crèmekleur als toen we hier kwamen. Ik vond het dus tijd voor iets nieuws. Ik heb  allerlei restjes muurverf staan dus ik had al een kleur uitgekozen toen ik me bedacht dat een collage maken ook een leuk idee was. Ik had dat wel eens in een woonblad gezien maar ik was er nog niet aan toe gekomen om zelf aan te beginnen. Gelukkig heb ik veel woonbladen waar ik uit kan knippen. Die van de afgelopen jaren laat ik onbeknipt want ik lees ze heel vaak opnieuw en ik vind het jammer wanneer er van alles ontbreekt. Maar bladen die meer dan vijf jaar oud zijn is geen probleem. En wat een leuk werkje bleek het te zijn. Alle foto’s die ik mooi of inspirerend vond heb ik uitgeknipt. Daarna heb ik het opgeplakt met behangplaksel. Werkt prima. Het is nog niet helemaal af maar elke keer als ik iets moois zie in een blad dan plak ik het weer erbij, soms ook gewoon met prittstift. Als ik het zat ben kan ik er weer iets anders overheen plakken, dat houdt het levendig. Helemaal blij met mijn muurtje!

2 Reacties to “Collagemuur”

  1. Susan augustus 13, 2012 bij 6:59 am #

    Wow super is die muur! Ik herken wat tijdschriften😉 Happinez en Flow. Echt te gek, nu zou ik dat niet hier in dit huis durven.
    Tsja is toch soms vreemd, in mijn vroegere huis zou ik zoiets gewoon gedaan hebben, maar in dit huis ben ik dus komen inwonen bij nu mijn man. Het is overal netjes geverfd, gestuct, een enkele plek zoals onze (mijn dochter en ik) computerkamer sla ik wel eens gewoon met een hamer een spijker in de muur maar op andere plaatsen doe ik dat niet snel. Ook wel omdat de muren gemakkelijk afbrokkelen en de gaten veel groter worden als de bedoeling hihi. Ik kijk echt wel uit naar een huis van ons samen. Ja dit voelt ook wel zo, maar toch… Dus die collage muur ga ik onthouden!!
    In een Mini (Mini Cooper) zaak bij ons in de buurt hebben ze trouwens ook een hele wand bekleed met Mini posters en affiches. Vind die ook helemaal superrr!
    Warme creatieve groetjes van Susan

    • blijmetkleur augustus 13, 2012 bij 12:33 pm #

      Misschien gewoon doen, een collagemuur maken in je huis. Soms heeft een huis nog iets nodig om het meer eigen te maken en een collagemuur is heel persoonlijk. Je kan er ook eerst behang onder plakken, dan kan het er ook makkelijk weer af.

Geef een reactie

