Caféstoeltjes

9 Feb
Posted on januari 21, 2012 by Famke

Ongeveer 13 jaar geleden kocht ik 4 caféstoeltjes. Ik woonde in die tijd in de buurt van DenBosch en ik ging samen met mijn moeder die bij ons logeerde en mijn zus naar de Brabant Hallen waar een grote rommelmarkt was. We houden alledrie van rommelmarkten en kringloopwinkels dus het was een leuk uitje. Mijn zus was op de fiets want zij woonde toen in DenBosch. Mijn moeder en ik kwamen met de bus. Eenmaal in die hallen kwamen we natuurlijk van allerlei leuke dingen tegen. En bijna alles voor een prikkie, zo ook 4 stoeltjes die ik goed kon gebruiken.

Na een tijd gestruind te hebben tussen de spullen was het tijd om weer naar huis te gaan. We hadden alleen véél te veel spullen gekocht en die moesten op de één of andere manier mee terug zien te komen naar huis. We hebben de 4 stoeltjes opgestapeld op de fiets van mijn zus en de andere spullen in tassen gestopt en los mee in de hand genomen. Het leek wel een verhuizing! Eenmaal bij het busstation in Den Bosch aangekomen hebben mijn moeder en mijn zus snel alle spullen achter in de bus gezet terwijl ik de buschauffeur bezig hield met de strippenkaart. En zo reden we naar het dorp waar ik toen woonde. Ik vond het behoorlijk gênant om met al die spullen in die bus te zitten. En ik vond het nóg erger toen we bij de bushalte al die spullen uit de bus moesten tillen en iedereen, ook de chauffeur op ons zat te wachten.

bruine stoeltjeszoals ze eerst waren

Inmiddels zijn we 13 jaar verder en die oude caféstoeltjes doen nog steeds goed hun werk. Degelijke stoeltjes die lekker zitten dus ik ben achteraf gezien heel blij dat we ze toen wel hebben gekocht. Maar die donkerbruine kleur ben ik nu écht zat en dus ben ik eindelijk bezig ze te schilderen. Mijn plan was om ze wit te schilderen maar dat vond Anna nogal saai en nu geef ik ze allemaal een ander kleurtje. Kan ik daar weer leuke hoesjes voor haken voor over het kussentje, zo worden ze helemaal als nieuw. Hier alvast twee:

geschilderde stoeltjesweer als nieuw!

Eén reactie to “Caféstoeltjes”

  1. happyannanas februari 20, 2012 bij 6:43 pm #

    Cool! Ik vind de mintkleurige nog altijd het leukst..

Geef een reactie

