101-woonideeen

9 Feb
Posted on augustus 29, 2011 by Famke

Elke maand zo rond de 18de krijg ik een cadeautje. Helemaal voor mezelf. Per post! Ik heb een abonnement op de 101-woonideeën en kijk er altijd naar uit wanneer het blad komt. Dat is meestal op een zaterdag. Ik kies wel een goed moment uit om het te lezen. 101-woonideeenBijvoorbeeld na het sporten op zaterdagochtend met een kop koffie erbij of pas wanneer ik boodschappen gedaan heb, dan kan ik in alle rust gaan lezen. Ik vind het een heerlijk moment. Het leukste vind ik de binnenkijk-reportages. Om te kijken hoe anderen hun huis gezellig of bijzonder hebben gemaakt. Ik ben niet zo van het strakke, moderne en lege interieur. Met één grote tafel, een bank en een kookeiland en verder zeeën van ruimte. Waar laten die mensen in hemelsnaam hun spullen? Of hebben ze snel voordat de fotoploeg kwam alle rommel in kasten gepropt om het na de fotosessie weer te voorschijn te halen? Misschien hebben sommige mensen gewoon geen overbodige spullen en rommel, geen idee? Nee, dan kijk ik liever binnen bij de huizen met een wat meer kneuterig interieur. Met tweedehands meubels, leuke verzamelingen of zelfgemaakte spullen. Van die huizen waar ik mezelf ook zou thuis voelen. Het leuke van het blad is dat ik tijdens het lezen op ideeën kom voor mijn eigen huis. Ik krijg behoefte om te gaan schilderen, een meubelstuk op te knappen of iets te gaan knutselen wat ik in één van de huizen zag. Ik bewaar de bladen allemaal omdat het leuk blijft ze te lezen, net alsof ik het blad weer voor het eerst lees. En ja, dan komt weer die drang naar boven om iets te gaan maken of veranderen in huis, elke keer weer. Daarom blijft het ook zo leuk.

Posted in thuis | Tagged 

Geef een reactie

